• ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 45955
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی اعلام کرد به‌زودی دفتری با هدف صدور دانش فنی در حوزه اکتشاف و استخراج معادن در کابل افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، «مرتضی جلالی‌فرد» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی در یک نشست خبری اظهار داشت این استان زمینه صادرات دانش فنی به افغانستان را در بخش معدن دارد.

این در حالی است که هفته پیش «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در رأس هیئتی ۳۰ نفره به ایران سفر کرد و در دیدار با مقام‌های مختلف، درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی، افزایش میزان مبادله کالا میان دو کشور، و استفاده بازرگانان افغانستان از بندر چابهار برای صدور کالا به دیگر کشورها گفتگو کرد.

جلالی‌فرد با اظهار اینکه پس از سفر هیئت طالبان به ایران، تمام زمینه‌ها، از نظر سیاسی و امنیتی، برای آغاز فعالیت این سازمان در افغانستان مساعد شده است، افزود: صادرات دانش فنی به افغانستان از دیگر برنامه‌های این سازمان است و قرار است دفتر نظام مهندسی معدن با محوریت خراسان جنوبی در کابل راه اندازی شود تا بتوانیم صادر کننده دانش حوزه معدن به این کشور باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد ارزش مواد معدنی افغانستان حدود سه تریلیون دلار است و تقریباً هر نوع معدن در این کشور وجود دارد و اکتشاف و استخراج آن بسیار ابتدایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =