مهدی صادقی نیارکی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: تاکنون ۲ میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش بیش از ۱۱۸ میلیون یورو قرارداد و تفاهم‌نامه برگزار شده که بعد از صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۲۸۰ میلیون یورویی، صنعت مخابرات دومین حوزه‌ای بوده که در زمینه توسعه و تعمیق ساخت داخل اقدامات خوبی انجام داده است.

به گزارش ایراسین، مهدی صادقی نیارکی سرپرست امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امضا تفاهم‌نامه دوجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن هوشمند تولید داخل که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد، با اشاره به اجرای برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان مهم‌ترین محورهای ۷ گانه وزارت صمت تاکید کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که طراحی شده است پروژه نهضت ساخت داخل است و عبارت نهضت ساخت داخل، با نیت حمایت و صیانت از صنعت داخلی انتخاب شده است و هر جا که پرچم توسعه و ساخت داخل برافراشته است مفتخریم که خدا قوت به دست اندرکاران بگوییم.

صادقی نیارکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت داخل، گفت: تاکنون ۲ میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش بیش از ۱۱۸ میلیون یورو قرارداد و تفاهم‌نامه برگزار شده که بعد از صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۲۸۰ میلیون یورویی، صنعت مخابرات دومین حوزه‌ای بوده که در زمینه توسعه و تعمیق ساخت داخل اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند ساخت داخل تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف استقلال کشور در زیست بوم محصولات فناورانه حوزه فاوا و توسعه سهم بازار محصولات تولید داخل در این زیست بوم میان دو وزارتخانه منعقد شد.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: با امضای این تفاهم‌نامه شاهد افزایش توان رقابتی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی باشیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید عزم وزارت صمت برای توسعه ساخت داخل گفت: در صنعت برق و الکترونیک و مخابرات، گروه‌های کالایی برای توسعه ساخت داخل احصا شده است که حدود ۵۰۰ میلیون یورو است که از این مقدار ۱۱۸ میلیون یورو به امضای تفاهم‌نامه و قرارداد منتهی شده است.

صادقی نیارکی در پایان گفت: این کار، کار دائمی است و تا پایان سال ۱۴۰۰ باید اپراتورها، در رسیدن به این هدف کمی یاری‌گر وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند که جزو افتخارات ملی کشور به ثبت برسد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =