• ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 45665
  • readingTime: ۲ دقیقه
تمدید قانون الغاء ممنوعیت صادرات کنسانتره مس تا آوریل 2021

فرماندار خوسف با ارائه آماری از ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و کشاورزی این شهرستان گفت: به زودی حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای کنستانتره مس در جوار معدن طلای شاهدان خوسف توسط مجموعه خوارزمی سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، سید علی حسینی فرماندار خوسف، ‌اظهار داشت: خوسف از مهمترین شهرهای هدف گردشگری در خراسان جنوبی استپنج بافت تاریخی در خوسف وجود دارد و این شهرستان با وجود ۱۰۳ اثر ثبت ملی شده، دومین شهرستان خراسان جنوبی به لحاظ میراث تاریخی و فرهنگی است.

به گفته حسینی، عناب،گل نرگس، کویر خور، دق اکبرآباد، محله‌های عشایری، رودخانه دائمی، جنگل نخاب، مزار شاه سلیمان علی(ع)، مجتمع فرهنگی بلنجیر و امامزاده ابوالقاسم نصرآباد از جمله محصولات و جاذبه‌های گردشگری‌، تاریخی خوسف است.

راه‌اندازی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان در خوسف

فرماندار خوسف یادآور شد: شهرک گلخانه‌ای ماژان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و برق‌رسانی به این شهرک با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین شده است.

حسینی تصریح کرد: به دنبال این هستیم خوسف به عنوان شهر گلخانه‌ای مطرح شود، زیراکه می‌توان با این اقدام کشاورزی را زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: خوسف دارای ۹۳۰ منبع آبی، ۳۵۰ هکتار باغ و ۹ هزار و ۵۰۰ بهره بردار عناب است و مقام پنجم گل نرگس و مقام اول تولید عناب در کشور را دارد.

فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف بزرگترین شهرک و نخستین شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان است و اخیرا قرار شده از طریق پساب فاضلاب بیرجند ۲۵۰ لیتر بر ثانیه برای مصارف شهرستان‌های خوسف و بیرجند استفاده شود.

سرمایه‌گذاری در بخش معدن

حسینی اظهار داشت: به زودی حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای کنستانتره مس در جوار معدن طلای شاهدان خوسف توسط مجموعه خوارزمی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خور روستای ثبت شده سنگ‌های تزئینی استان است، افزود: هفته گذشته مجتمع صنایع‌دستی خور به مساحت ۱۱ هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد که شامل ۲۰ کارگاه تولیدی، هشت فروشگاه صنایع دستی و سنگ‌های تزیینی، رستوران، نمازخانه و پارک است.

فرماندار خوسف یادآور شد که اخیرا جشن پایان گازرسانی و انجام نهضت آسفالت در شهرستان را داشتیم. همچنین بیمارستان خوسف پس از ۱۱ سال با فعالیت اورژانس راه‌اندازی شده است. تجهیزات سایر بخش‌های بیمارستان خوسف وارد استان شده و حدود ۶۰ نیرو نیز در این بیمارستان جذب می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه استخر خوسف پس از ۱۱ سال به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: ۱۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به شهرستان الحاق شده است. ضمن اینکه خط انتقال مجتمع آب ماژان نیز در مدت یک ماه اجرا شد و امید داریم تنش آبی ۴۲ روستا و شهر ماژان برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =