معدن طلا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۵۵ معدن کوچک مقیاس در این منطقه فعال شده است که با کمک ایمیدرو در حوزه زیرساختی، برنامه‌ریزی شده به ۱۰۰ معدن کوچک مقیاس برسد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مسلم مروجی روز چهارشنبه در نشست با مدیران مجتمع معدنی تیتانیوم کهنوج با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به غیر از معادن تیتانیوم و مس همه معادن جنوب کرمان کوچک مقیاس است و این نوع از معادن در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: پهنه‌های خوبی برای اکتشاف در جازموریان، جبالبارز(جیرفت) و رَمِشک(قلعه گنج) تعریف کردیم که از طریق شرکت‌های مختلف در حال انجام است.
مروجی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی حوزه معدن بیان کرد: ۹۰ درصد مراجعان برای اشتغال تقاضای رانندگی و نگهبانی می کنند که در شان جوانان تحصیل کرده منطقه نیست و ما نیاز به نیروی ماهر داریم.
وی اضافه کرد: در این راستا ٢ مرکز آموزش در جیرفت و کهنوج راه‌اندازی شد و دوره اولیه حفاری را برگزار کردیم که ۳۰ نفر آموزش تئوری را دیدند و آموزش عملی شروع و قرار شده در یکی از معادن مشغول به کار شوند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: به زودی دوره بعدی آموزش شروع می‌شود و معادن منطقه بعد از آموزش به‌جد خواهان استخدام این نیروها هستند.

معادن کوچک‌مقیاس جنوب کرمان ۲ برابر می‌شوند


در این نشست مدیران معدن و کارخانه در حال ساخت تیتانیوم کهنوج نیز اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های این مجتمع و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه آن و مشکلات پیش رو برای راه‌اندازی کارخانه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =