• ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 45220
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن طلا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان فارس وصول شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از صداوسیما، رئیس صمت فارس گفت: ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بزرگ معدنی، صنایع معدنی و فرآوری انواع مواد معدنی از نظر معیشتی و اشتغالزایی پویایی بسیاری را در سطح استان و کشور فراهم خواهد کرد.
حمیدرضا ایزدی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان فارس وصول شده، این درحالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان حقوق دولتی وصول شده ۲۸۹ میلیارد تومان بوده است.
استان فارس هم‌اکنون دارای ۷۰۰ معدن با ذخیره افزون بر ۴/۳ میلیارد تُن و اشتغالزایی بیش از ۹هزار نفر است و از مجموع معادن استان، ۱۲۷ معدن غیر فعال و یا نیمه فعال است.
همچنین تاکنون ۳۷ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده؛ از این میزان ۲۳ نوع ماده معدنی در حال برداشت است و ۶۹۵ پروانه بهره برداری، ۱۴۲ گواهی کشف، ۲۹۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.
بیشترین تعداد معادن مربوط به معادن سنگ لاشه با ۱۵۶ معدن، سنگ مرمریت با ۱۳۷ معدن، سنگ گچ با ۵۵ معدن، خاک‌های نسوز و صنعتی با ۳۹ معدن است.
بیشترین اشتغال در معادن استان به ترتیب مربوط به معادن سنگ مرمریت، سنگ لاشه، سنگ چینی و خاک‌های نسوز و صنعتی و بیشترین تعداد معادن مربوط به شهرستان‌های شیراز با ۷۸ معدن، آباده ۷۴ معدن، نی‌ریز ۵۹ معدن و خرمبید ۴۱ معدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =