معدن

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ۱۸ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال با هدف افزایش تولید در حوزه معدنی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حسین شریعتمدار تهرانی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، امروز اظهار داشت: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود که توسعه واحدهای فرآوری در این بخش اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی افزود: همچنین طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار، با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگری است.

وی تصریح کرد: بدین منظور تفاهمی با وزارت صنعت، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستانی صورت گرفته و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح شهرک صنایع معدنی جانمایی و مراحل اولیه آن آماده سازی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: همچنین گزارش ۱۳ مورد برداشت غیرمجاز مواد معدنی در منطقه دریافت شده که این موارد برای برخورد و احقاق حقوق دولتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود و تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در این منطقه صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =