محمدعلی اخایی

محمدعلی اخایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از توانمندی‌های فنی کشور در هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی سخن گفت و در عین حال بر اهمیت امنیت سایبری در حوزه منابع انسانی تاکید کرد.

به گزارش ایراسین، محمدعلی اخایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی نشست تخصصی تجارب علمی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد و معدن دنیا از توانمندی فنی کشور در هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و افزود: برای تحقق هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی در کشور توانمندی فنی داخلی وجود دارد و در عین حال چالش های هوشمندسازی نیز در راستای افزایش بهره وری و پیشگیری از حوادث در حوزه استقرار، بلوغ هوشمندسازی و بینش مدیران وجود دارد.

وی همچنین به تبیین اهمیت و نقش امنیت سایبری در انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و یادآور شد: باید اهمیت فرهنگ امنیت سایبری به ویژه در بخش منابع انسانی در سطوح مدیریت و کارشناسی نیز مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر محمد رضا کامرانی، مدرس دانشگاه و متخصص اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیز در این نشست، مدیریت تعمیرات و نگهداری، ردیابی و پایش تجهیزات، بهینه سازی برخط فرایند تولید، ایمنی، کنترل کیفیت و مدیریت انرژی را ازجمله کاربردهای اینترنت اشیا در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.

لزوم پذیرش تغییر در تحول دیجیتال

همچنین در این نشست، احسان اسلامیان، مدیر تحول دیجیتال یک شرکت اروپایی ضمن تاکید بر پذیرش تغییر توسط شرکت ها گفت: شرکت هایی که تغییر را نپذیرند محکوم به شکست هستند.

وی افزود: اساس هوشمندسازی اطلاعات است و هدف اصلی از تحول دیجیتال تصمیم گیری شرکت ها براساس اطلاعات است.

اسلامیان بر اهمیت و نقش سه مولفه فرهنگ، تکنولوژی و منابع انسانی در تحول دیجیتال تاکید کرد.

نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در حوزه فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز به همت ایمیدرو و با حضور مقامات معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و صمت و همچنین مشارکت شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی و نیز اعضای هیات علمی دانشگاه ها برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =