سمیه خلوصی

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو برگزاری همایش تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی را فرصتی برای همگرایی وزارتخانه‌های صمت، ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه فناوری و دانشگاه‌ها در توسعه معدن و صنایع معدنی کشور اعلام کرد.

به گزارش ایراسین، سمیه خلوصیمعاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی که به همت ایمیدرو در مرکز همایش های صدا و سیما، اظهار داشت: در جهت توسعه دیجیتال و فناوری در معدن و صنایع معدنی، نیاز به هم افزایی ملی است.

وی گفت: یکی از مهم ترین ذینفعان در این امر؛ وزارت ارتباطات و فناوری است که می تواند با فراهم کردن زیرساخت های این حوزه؛ به پیشبرد برنامه ها کمک کند.

خلوصی افزود: در این راستا شرکت های مهندسی، دانش بنیان ها و دانشگاهیان نقش بسزایی در تحقق اهداف دارند.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به برنامه ها و اقدامات ایمیدرو در حوزه دانش و فناوری، اعلام کرد: ایمیدرو با همکاری شرکت ها؛ به دنبال ارتقای سطح دانش صنعتگران و معدنکاران است و در این زمینه برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از دانش بنیان ها را در شمار برنامه ها قرار داده است.

پروژه هدهد

خلوصی ادامه داد: سند استقرار فناوری های نسل ۴ به منظور هم افزایی و حمایت از استقرار فناوری های نسل چهار، در قالب پروژه "هُدهُد" تعریف شده و مورد توجه ایمیدرو است.

وی اظهار داشت: در این پروژه بخشی از اقدامات شامل برگزاری همایش ها و اجرای برنامه های آموزشی با تمرکز بر ارتقای سطح دانش همکاران و فعالان معدن و صنایع معدنی در دستور کار است.

وی همچنین اشاره ای به جایگاه معدن و صنایع معدنی ایران، میزان ذخایر، استخراج، تولید و اثر آن ها در اقتصاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =