• ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
  • کد خبر: 43678
  • readingTime: ۳ دقیقه
هانگژو

۶ مربی از استان اصفهان و در رشته های تیراندازی، هندبال، شنا در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارند که در مجموع با کسب چند مدال کارنامه به نسبت موفقی تاکنون در این رقابت‌ها از خود برجاگذاشته اند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، در این گزارش به بررسی عملکرد سه تن از این مربیان پرداخته شده است:

«محسن نصر اصفهانی» موفق‌ترین مربی اصفهانی در هانگژو

محسن نصر اصفهانی سرمربی تیم‌ملی تپانچه ایران با هدایت تیم تپانچه ۱۰ متر میکس با ترکیب هانیه رُستمیان و امیر جوهری‌خو با برتری بر پاکستان به اولین مدال ایران در تیراندازی دست پیدا کرد و مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آورد، تا این لحظه موفق‌ترین مربی اصفهانی تیم‌های ملی در این دوره از مسابقات بازی های آسیایی است.

روز گذشته در پایان دور مقدماتی تیم تپانچه ایران با امتیاز ۵۷۵ پس از هند و چین در رده سوم قرار گرفت و نمایندگان کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف پاکستان رفتند و با برتری ۱۶ بر۱۴ به مدال برنز دست یافتند و به این ترتیب پرونده تپانچه ایران در بازی‌های آسیایی با کسب یک مدال برنز بسته شد.

سرمربی تیم‌ ملی تپانچه بادی ایران در این پیوند گفت: تیراندازان ما در مسابقات تدارکاتی خوب حاضر شده بودند ولی جَو روانی که در کل دهکده و تیم‌ها وجود داشت، اجازه نداد نمایندگان ما شایستگی خود را به طور کامل به نمایش بگذارند.

محمد نصراصفهانی درخصوص عملکرد ملی‌پوشان کشور در تپانچه ۱۰ متر نیز افزود: مسابقات این دوره از سطح بالایی برخوردار بود و در مسابقات جهانی و جام جهانی تیراندازان با امتیاز ۵۸۹ و ۵۹۰ به فینال راه پیدا می کنند و در هانگژو دیدیم که تیرانداز چینی به عنوان نفر اول با امتیاز ۵۸۹ صعود کرد.

وی ادامه داد: هانیه رستمیان و گلنوش سبقت‌الهی هر دو عملکرد خوبی داشتند و رستمیان قارد به حضور در فینال بود ولی مسابقه است و نتیجه قابل پیش‌بینی نیست امیدوارم در مسابقات بعدی نمایندگان ما بتوانند نتایج بهتری را کسب کنند.

بررسی عملکرد سه مربی اصفهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو

هندبال هنوز شانس صعو دارد

هرچند وسلین وویوویچ سرمربی تیم‌ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی است ولی نمی‌توان نقش "شهداد مرتجی"، مربی اصفهانی تیم ملی و سرمربی تیم هندبال سپاهان را در تیم ملی هندبال نادیده گرفت، به‌ویژه آن‌که در فهرست نفرات تیم هندبال اعزامی به مسابقات آسیایی، چهار بازیکن اصفهانی به نام های مهدی بهنام‌نیا، مهران رهنما، علی شیرانی و کیارش طاهری از اصفهان حضور دارند که همگی شاگردان مرتجی در تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان هستند.

تیم ملی هندبال ایران که با یک برد، یک تساوی و یک باخت به ترتیب دربرابر مغولستان، عربستان و ژاپن از دور مقدماتی به مرحله دوم رقابت های هندبال بازی های آسیایی هانگژو رسید، مقابل کویت تن به شکست داد و تیم ملی هندبال ایران در گروه خود مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲۹ به ۲۰ مقابل بحرین باخت تا دومین شکست تیم‌ملی ایران در این مرحله از مسابقات رقم بخورد تا شانس صعود تیم ملی کم شود.

هندبال ایران منتظر نتیجه بازی کره جنوبی و کویت است و اگر تیم هندبال کره جنوبی، کویت را با ۲ اختلاف ببرد و شاگردان وسلین وویوویچ و شهداد مرتجی امروز اگر بتوانند کره جنوبی را شکست دهند به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و شانس روی سکو رفتن خواهند داشت.

بررسی عملکرد سه مربی اصفهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو

رکوردی که شاگرد گامر دیلانچیان جابه‌جا کرد

گامر دیلانچیان سرمربی اصفهانی تیم ملی شنای ایران که هدایت ۲ شناگر اصفهانی تیم ملی متین سهران و مهرشاد افقری را در این دوره از مسابقات بر عهده داشت، توانست با هدایت متین سُهران موجب ثبت رکورد جدید در شنای کشورمان شود.

دیلانچیان که خود شناگر سابق تیم ملی بوده است، در همه ماده‌های ورزش شنا، مدال طلای کشوری را در کارنامه خود دارد و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی داخل سالن ویتنام در سال ۲۰۰۹، مدال نقره مسابقات مالزی و چهارمی و ششمی مسابقات آسیایی از دیگر افتخارات وی است.

دیلانچیان در ۵۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر مُختلط انفرادی، چهار در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز رکورددار شنای کشور است که البته در بازی های آسیایی هانگژو متین سهران شناگر اصفهانی توانست رکورد ملی ۲۰۰ متر مختلط انفرادی را پس از ۱۴ سال جابه‌جا کند.

بررسی عملکرد سه مربی اصفهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو

بازی‌های آسیایی هانگژو اول مهرماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به‌صورت رسمی آغاز شد و اهمیت این بازی‌ها از آن جهت است که رقابت‌ها پیش از رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس برگزار می‌شود و این محک خوبی برای آمادگی ورزشکاران پیش از ورود به المپیک سال آینده خواهد بود.

استان اصفهان در بازی‌های آسیایی هانگژو ۳۵ ورزشکار، مربی و داور و ۱۹ نفر در پاراآسیایی و در مجموع ۵۴ نماینده دارد که در ۱۴ رشته در بخش بانوان و ۱۸ رشته در بخش آقایان به مصاف حریفان خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =