ملارحمان

مدیرعامل گل‌گهر با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی به واردات تجهیزات و مواد اولیه در صنایع فولادی اظهار کرد: صنعت فولاد ایران در بخش‌هایی امروز بومی‌سازی شده و توان ساخت داخل در آن بالاست؛ بنابراین با کاهش وابستگی به خارج و استفاده از پتانسیل‌های داخلی در بخش‌های مختلف بدون تردید ارزش افزوده بالاتری خواهیم داشت.

به گزارش ایراسین، جمشید ملارحمان در این زمینه گفت: توجه به سیر تحولات در صنعت فولاد نشان می‌دهد ایران در این صنعت استراتژیک از وابستگی بیش از ۹۰ درصدی در اوایل امروز به سهمی نزدیک به ۳۰ درصد رسیده که این دستاوردی در راستای استقلال و افزایش ارزش افزوده در این صنعت برای کشورمان است.

ملارحمان در ادامه افزود: در ابتدای راه ایران کاملا برای تولید فولاد وابسته بود و به جز مواد اولیه باقی روند وابسته به کارشناسان خارجی بود؛ اما امروز ایران می‌تواند از صفر تا صد کارخانه فولادسازی را طراحی و اجرا کند و در بسیاری از بخش‌ها دستگاه‌ها، تجهیزات و متخصصان داخلی هیچ نیازی به خارجی‌ها ندارند بنابراین هرچه بیشتر این وابستگی کاهش یابد نه تنها کارشکنی علیه این صنعت استراتژیک از سوی دشمنان کمتر بلکه ارزش افزوده بالاتری برای ایران ایجاد خواهد شد.

وی معتقد است تحریم‌های فولادی بیانگر این نکته است که ایران در این صنعت حرفی برای گفتن داشته و جایگاه منطقی برای خود دست و پا کرده بنابراین لازم است با استفاده از این جایگاه و توانمندی‌هایی که به دست آورده‌ایم در راستای تکمیل این زنجیره گام‌برداریم و بابومی‌سازی و داخلی سازی هرچه بیشتر اقتصاد کشورمان را همچون فولاد مستحکم در برابر هرگونه کارشکنی کنیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به خبرنگار ما گفت: در همین راستای گل‌گهر نیز تصمیم گرفته هرچه بیشتر با استفاده از توانمندی داخلی در زمینه فولادسازی فعالیت خود را ادامه دهد که خوشبختانه دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در این زمینه ایجاد شده است.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به منطقه کرمان اشاره کرد و افزود: در این سفر و براساس برنامه‌های بومی‌سازی صنعت فولاد که در مجتمع طراحی شده بود یکی از بزرگترین افتتاح‌های تاریخ صنایع معدنی کشور با ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد که دستاورد آن ارزش افزوده و سود اقتصادی بالاتر حتی در دوران تحریم‌های خصمانه علیه صنعت فولاد ایجاد می‌کند.

ملارحمان با اشاره به موضوع تامین قطعات خارجی مورد نیاز افزود: با توجه به اینکه استراتژی ما استفاده از توان ساخت داخل است بخشی از تجهیزات به ویژه نیروگاه با استفاده از توان داخلی تامین شده است. اما در بحث قطعات خارجی خوشبختانه تامین قطعات در دوره طلایی برجام صورت گرفت و مشکلی در این زمینه پیش نیامد. درواقع تجهیزاتی که لازم بود خریداری شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین با اشاره به تولید ۸ ماهه این شرکت، بیان کرد: در زمینه تولید سنگ آهن، کنسانتره و گندله نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته موفق به ثبت رکورد شده ایم و حدود ۱ میلیون تن در زمینه تولید کنسانتره و گندله افزایش تولید داشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =