بیلت

شمش فولاد صادراتی با قیمت ۴۷۷ دلار به ازای هر تن معامله شده است. با این معامله شمش فولاد صادراتی ایران به بالاترین قیمت در طول ۷۰ روز گذشته رسید. اعمال تعرفه صادراتی در روسیه برای شمش فولاد و احتمال محدودیت در تولید فولاد در چین چشم‌انداز صعودی به بازار شمش فولاد بخشیده‌ است.

به گزارش خرنگار ایراسین، متال اکسپرت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فولادسازان ایران موفق به فروش ۳۰ هزار تن شمش فولاد با قیمت ۴۷۷ دلار به ازای هر تن شدند. این بالاترین قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در مدت ۷۰ روز گذشته‌ است. شمش فولاد صادراتی ایران تحت تاثیر جو منفی بر بازار محصولات فولادی امسال از کانال ۵۶۰ دلار تا ۴۴۰ دلار ریزش کرد ولی اواخر تیر ماه با افزایش تقاضا برای شمش روند صعودی جدیدی را آغاز کرد. در هفته‌های گذشته پس از آنکه روسیه بر صادرات شمش تعرفه سنگینی وضع کرد قیمت‌ها در بازار شمش فولاد به سرعت صعودی شد تا قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نیز در هفته‌ گذشته به ۴۷۷ دلار به ازای هر تن برسد.

قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در طول ۷۰ روز گذشته ۸.۴ درصد رشد کرد. زمستان گذشته وقتی قیمت شمش فولاد صادراتی ایران پس از یک ریزش سنگین به محدوده ۴۷۷ دلار رسید با آغاز یک روند صعودی جدید تا محدوده بالاتر از ۵۰۰ دلار پیش‌روی کرد.

متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

شمش فولاد صادراتی ایران در سقف قیمتی ۷۰ روزه

هفته‌های گذشته قیمت شمش فولاد فوب چین و فوب دریای سیاه نیز صعودی بود. در آخرین معاملات انجام شده قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه با افزایش ۱۰ دلاری به ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید، قیمت شمش فولاد ترکیه مرز ۵۰۰ دلار به ازای هر تن را رد کرد و فولادسازان روسیه نیز قیمت پیشنهادی برای فروش شمش را به شدت بالا برده‌اند. در مقابل قیمت شمش فولاد معامله شده در بورس کالا طی هفته‌های گذشته نزولی بود و حمایت‌های قیمتی را یکی پس از دیگری از دست داد.

چشم‌ انداز بازار شمش فولاد

محدودیت تولید فولاد در چین و حالا تعرفه صادراتی روسیه برای شمش فولاد، چشم‌انداز قیمتی بازار محصولات فولادی برای ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۳ را مثبت کرد. در بازار شمش فولاد اکنون محصولات بسیاری از کشورها با قیمتی بالاتر از ۵۰۰ دلار برای هر تن معامله می‌شود و شمش فولاد صادراتی ایران نیز به دنبال شمش فولاد چین و دریای سیاه در روند صعودی قرار دارد. اگر در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۳ اتفاق تازه‌ای رخ ندهد احتمال دارد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از محدوده ۵۰۰ دلار عبور کند البته باید در نظر داشت رشد تورم و کشورهای بزرگ و صعود قیمت نفت اگر با تشدید سیاست‌های انقباضی همراه باشد احتمالا خبر بدی برای بازار محصولات فولادی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =