• ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر: 42933
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگان موثقی

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو تأکید کرد: ناحیه معدنی سنگان، می‌تواند محل تبلور جایگاه معدن در اقتصاد کشور شود.

به گزارش ایراسین، محمد رضا موثقی‌نیا که در جمع سرمایه‌گذاران مجتمع معدنی سنگان سخن می گفت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه بخش معدن و ضرورت توسعه این بخش، تصریح کرد: پهنه معدنی سنگان، به دلیل جایگاهی که در جذب سرمایه های بخش خصوصی، تولید و توسعه سنگ آهن در کشورمان دارد، قادر است محل تبلور شعار توسعه معدن شود.

موثقی نیا: سنگان می‌تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن شود

در راستای منویات مقام معظم رهبری سنگان یکی از جبهه های مهم معدنی کشور است. پیشرفتی که این محدوده در بخش تولید داشته؛ موجب شده تا از آن به عنوان نخستین خط مقدم جبهه معدنی کشور نام برد و در این زمینه جا دارد از فعالان معدنی سنگان قدردانی کنم.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای تلاش می کند چالش های این حوزه را در راستای ماموریت های خود حل کند.

وی در عین حال اظهار داشت: سرمایه گذاری یکی از مهم ترین راهبردها در پیشبرد اهداف است و اگر از «استراتژی توسعه» حذف شود؛ معنای خود را از دستی می دهد.

وی درباره تولیدات سنگان گفت: سنگان در بخش استخراج باید نسبت به آمار سال گذشته ( ۲۱ میلیون تن)؛ افزایش عملکرد داشه باشد.

موثقی نیا: سنگان می‌تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن شود

تقویت زیرساخت ها در بخش انرژی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به جایگاه زیرساخت ها در تقویت جایگاه این حوزه، گفت: امروزه تامین انرژی از جمله گاز، برق و نیز آب، اهمیت روزافزونی برای تولید و برنامه های توسعه ای معدن پیدا کرده است از این رو تصور توسعه این بخش، بدون منظور کردن انرژی نمود عینی نخواهد داشت.

وی به مذاکرات مسئولان ارشد وزارت صمت با مدیران شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه همه جانبه این بخش، نیازمند تامین بلند مدت انرژی است و شاید یکی از گزینه ها، بهره گیری از یک میدان گازی برای معدن و صنایع معدنی باشد.

موثقی نیا در عین حال گفت: طی ماه های اخیر برای ترسیم وضعیت آینده بخش معدن و صنایع، معدنی تمرکز ویژه ای بر روی نقش معدن در برنامه هفتم توسعه و اصلاحات قانون معادن داشته ایم.

معاون وزیر صمت افزود: افزایش میزان برداشت ذخایر معدنی در افزایش میزان تولید محصولات صنایع معدنی تاثیرگذار است.

موثقی نیا گفت: با توجه به افزایش برداشت ذخایر معدنی در سال جاری؛ شاهد رشد تولید در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 10 درصد افزایش برداشت از منابع معدنی را خواهیم داشت.

موثقی نیا: سنگان می‌تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن شود

جاده سنگان-تربت حیدریه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه جاده سنگان – تربت حیدریه قبلا تفاهمنامه ای بین ایمیدرو و وزارت راه منعقد شده است. برنامه احداث این جاده به طول 160 کیلومتر در حوزه خواف و شهرهای اطراف؛ مورد توجه ایمیدرو است.

موثقی نیا افزود: در این راستا سرمایه گذاران معدنی سنگان بخشی از تعهدات خود را انجام داده اند. امیدواریم تا وزارت راه نیز با انجام تعهدات خود؛ اجرای برنامه ها را سرعت بخشد.

موثقی نیا طی این برنامه، طی گفت و گویی با مدیران و کارشناسان مجتنع، از بخش های معدن، عملیات اتشباری و کارخانه های کنسانتره و گندله سازی دیدن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =