استادیوم باشگاه استرویتل پریپیات - فاجعه چرنوبیل

فاجعه اتمی چرنوبیل نه تنها این شهر را غیر قابل سکونت کرد و جان عده زیادی از انسان‌ها را گرفت بلکه به باشگاه فوتبالی که می‌توانست آینده درخشانی داشته باشد هم ضربه بزرگی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فاجعه اتمی چرنوبیل در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در نیروگاه چرنوبیل در نزدیکی شهر پریپیات در شمال اوکراین رخ داد. این فاجعه یکی از بزرگترین فجایع هسته‌ای تاریخ است که در اثر انفجار یک راکتور هسته‌ای رخ داد و منجر به مرگ افراد بسیاری شد. انتشار مواد رادیواکتیو ناشی از این انفجار باعث شد تا دولت به سرعت دستور تخلیه خیلی از مناطق نزدیک به نیروگاه را صادر کند اما تاثیر این فاجعه تا سالها باقی ماند و به تدریج جان خیلی از افراد را گرفت. بسیاری از افرادی که در اوکراین و کشورهای اطراف زندگی می‌کردند به دلیل انتشار مواد رادیواکتیو دچار سرطان تیروئید شدند و همچنان آثار این فاجعه به قوت خود باقی مانده و به گفته مسئولین بیشتر از ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا این نیروگاه به طور کامل از رده خارج شود تا شاید اثرات آن از بین برود و مناطق نزدیک به نیروگاه تا ۳۰۰۰ سال غیر قابل سکونت خواهند بود.

یکی از مناطقی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت، استادیوم باشگاه استرویتل پریپیات به نام «آوانارد» بود، که در حال حاضر به متروکه تبدیل شده است. تیم استرویتل پریپیات که در زمان این فاجعه برای نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل برودیانکا آماده می‌شد، تا انتهای سال ۱۹۸۶ بازی نکرد و بعد نامش به استرویتل اسلاووتیچ تبدیل شد و سرانجام در سال ۱۹۸۸ منحل شد. این استادیوم که آن زمان ۵۰۰۰ نفر ظرفیت داشت به دلیل تشعشعات رادیواکتیو همچنان غیر قابل تعمیر است و تبدیل به جنگلی انبوه شده و تنها بخش‌های کوچکی از آن باقی مانده است. ورودی ورزشگاه تقریبا دست نخورده باقی مانده و پله‌هایی که جایگاه تماشاگران را به زمین بازی متصل می‌کرد در بعضی مناطق باقی مانده است. زمین به علت پوشش درختان و گیاهان قابل شناسایی نیست و سایر قسمت‌های ورزشگاه به طور کامل تخریب شده است.

استادیومی که در اثر فاجعه چرنوبیل به مخروبه تبدیل شد

استادیومی که در اثر فاجعه چرنوبیل به مخروبه تبدیل شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =