فناوری

هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار در آغاز این نشست، در جمع مدیران شرکت‌های حاضر در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد ایران ساخت اظهار کرد: ثبت نام در این نمایشگاه از ابتدای شهریور ماه سال ۹۸  آغاز شد و تا کنون نزدیک به ۴۰۰ شرکت فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند، همچنین این شرکت ها ۹۲۰۰ محصول خود را برای حضور در نمایشگاه به ثبت رسانده‌اند و این آمار و اعداد در حال افزایش است.

با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری موفق‌تر نمایشگاه هفتم، گفت: بدیهی است که هر چه به زمان برگزاری نمایشگاه نزدیک‌تر شویم فشارهای کاری افزایش می‌یابد و از این رو از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه درخواست دارم، با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند رفع نقص محصولاتی که نقص از سوی تین فنی به آنها اعلام شده است، ضمن رفع آنها از ابتدا به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که چنین چالش‌های برای محصولات معرفی شده، به وجود نیاید.

مجدالدین گفت: محصولات عرضه شده در نمایشگاه به تناسب با سطح بندی انجام شده بین ۱۰ تا ۵۰ درصد مشمول حمایت یارانه ای برای مراکز علمی و پژوهشی دولتی می شوند.

وی با اشاره به شرایط عمومی اقتصاد و سیاست‌های انقباض مالی گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی شده است تا ضمن تلاش برای افزایش فروش شرکت‌ها و رونق تولید، سیاست یارانه‌ای فعلی مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و بر اساس شرایط موجود، یک ارزیابی بنیادین در مورد آن صورت گیرد. البته این مسئله با در نظر گرفتن تمام ملاحظات انجام می‌گیرد و تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا با سیاستگذاری درست، میزان فروش داخلی و خارجی شرکت‌ها در یک برنامه دراز مدت افزایش یابد.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =