• ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
  • کد خبر: 41454
  • readingTime: ۱ دقیقه
کازویوشی میورا

کازویوشی میورا رکوردهای مسن‌ترین گلزن در جی‌لیگ، طولانی‌ترین دوران حرفه‌ای در جهان، و تا سال ۲۰۲۳ با ۵۶ سال سن، مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای جهان را در دست دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کازویوشی میورا متولد ۲۶ فوریه ۱۹۶۷ که اغلب با نام مستعار کازو شناخته می‌شود، یک فوتبالیست حرفه‌ای ژاپنی است که به‌ عنوان مهاجم به صورت قرضی در باشگاه اولیویرنزه لیگ ۲ پرتغال بازی می‌کند. او به‌عنوان مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای تاریخ و مسن‌ترین بازیکنی که در یک بازی حرفه‌ای گلزنی کرده شناخته می‌شود.

کازو از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ برای تیم ملی ژاپن بازی کرد و اولین ژاپنی دریافت‌کننده جایزه بهترین فوتبالیست سال آسیا IFFHS بود. میورا که به شهرت رسیدن او در ژاپن مصادف شد با راه‌اندازی J.League در سال ۱۹۹۳، اولین فوق ستاره ژاپن در فوتبال بود.

میورا رکوردهای مسن‌ترین گلزن در جی‌لیگ، طولانی‌ترین دوران حرفه‌ای در جهان را دارد، و تا سال ۲۰۲۳ با ۵۶ سال سن، مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای جهان بوده است. او همچنین دارای وجه تمایز منحصربه‌فرد بازی حرفه‌ای فوتبال در پنج دهه جداگانه (۱۹۸۰-۲۰۲۰) است.

در سال ۱۹۸۲، میورا دبیرستان شیزوکا گاکوئن را ترک کرد و در پانزده سالگی به تنهایی به برزیل سفر کرد تا در آنجا یک فوتبالیست حرفه‌ای شود. او با تیم جوانان سائوپائولو قرارداد امضا کرد و در سال ۱۹۸۶ اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با سانتوس امضا کرد. او برای چندین باشگاه برزیلی دیگر از جمله پالمیراس و کوریتیبا بازی کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ به ژاپن بازگشت و به تیم یومیوری پیوست که با راه‌اندازی لیگ J۱ تبدیل به تیم «وردی کاوازاکی» شد. میورا اولین فوتبالیست آسیای شرقی بود که در سری آ بازی کرد و در فصل ۹۵–۱۹۹۴ به باشگاه ایتالیایی جنوا پیوست. او در سال ۱۹۹۵ مجددا به ژاپن و کاوازاکی برگشت و تا سال ۱۹۹۸ در آنجا ماند. او همچنین دوره‌هایی را در دینامو زاگرب، کیوتو پرپل سانگا، ویسل کوبه، یوکوهاما گذراند و بعد به صورت قرضی به سیدنی، سوزوکا پوینت پیوست و در حال حاضر هم به صورت قرضی در اولیویرنزه حضور دارد.

میورا در سال ۲۰۱۲ و در سن ۴۵ سالگی اولین بازی خود را برای تیم فوتسال ژاپن در تساوی ۳-۳ مقابل برزیل انجام داد. او از روی نیمکت آمد و در ساخت گل دوم توسط نوبویا اوسودو نقش داشت. در دومین حضور خود با تیم فوتسال، گل سوم را در پیروزی ۳-۱ مقابل اوکراین به ثمر رساند. در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۲، میورا در هر چهار بازی برای ژاپن ظاهر شد، اما نتوانست گلزنی کند زیرا ژاپنی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی توسط اوکراین حذف شدند.

مسن‌ترین فوتبالیست فعال دنیا کیست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =