سعید صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ

سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌سنگ گفت: تقریبا می‌توان گفت تنها صنعتی که در اثر محدودیت برق دچار مشکل نمی‌شود صنعت زغال‌سنگ است.

سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌سنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار داشت: تقریبا می‌توان گفت تنها صنعتی که در اثر محدودیت برق دچار مشکل نمی‌شود، صنعت زغالسنگ است. به بیان دیگر از آنجایی که معادن زغال‌سنگ زیرزمینی هستند و استانداردهای ایمنی برای جلوگیری از آسیب، نصب ژنراتورهای آماده به کار جهت ارائه برق را الزامی کرده است، حتی در حالت عادی اگر برق در معادن زغال‌سنگ قطع شود، کارگران با استفاده از برق ژنراتورهای آماده به کار با مشکل مواجه نخواهند شد. این ویژگی سبب شده تا محدودیت برق در صنعت زغال‌سنگ مشکل ایجاد نکند.

وی در ادامه تصریح کرد: ناترازی انرژی سبب ایجاد مشکل در کشور شده است. حتی اکنون انرژی در دنیا از گندم هم مهم‌تر است؛ چرا که ممکن است ۳ روز نان نداشته باشید اما ممکن نیست ۳ روز بدون برق زندگی کنید.

دبیر انجمن زغال‌سنگ در پایان عنوان کرد: اشتباه بزرگ کشور در حوزه انرژی، تمرکز سبد انرژی بر استفاده از منابع گازی کشور است که با توجه به رو به اتمام بودن منابع گاز و مشکلات استخراج نهایتا کشور به مصرف زغال‌سنگ روی خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =