گرت بیل

سه بازیکن در لیگ برتر انگلیس در یک بازی هم گل زدند، هم پاس گل دادند و هم گل به خودی زدند.

گلزنی یا پاس گل برای هر بازیکنی افتخارآمیز است، اما اگر توپ در سمت اشتباه زمین به تور برخورد کند، چنین نخواهد بود. بدون شک گل به خودی یکی از شرم‌آورترین لحظات زندگی یک بازیکن است.

با این حال، مواردی که بازیکنان به تیم خود گل می‌زنند، نادر نیست. به طور مشابه، مواردی که بازیکنان هم به نفع و هم بر ضد تیم خود در یک مسابقه گل می‌زنند نیز نادر نیست. در حال حاضر موارد زیادی از چنین رکوردهایی در لیگ برتر وجود دارد. اما اینکه بازیکنی یک گل به ثمر برساند، یک پاس گل بدهد و در همان مسابقه گل به خودی بزند قطعا نادر و غیر معمول است.

در اینجا از سه بازیکنی که چنین کاری کردند نام می‌بریم.

کوین دیویس: بولتون مقابل استون ویلا (۲۰۰۸)

این اتفاق منحصر به فرد زمانی رخ داد که بولتون در سال ۲۰۰۸ در خارج از خانه مقابل استون‌ویلا بازی می‌کرد. کوین دیویس در این مسابقه به عنوان مهاجم در کنار یوهان الماندر حضور داشت. الماندر در دقیقه ۱۷ بازی با پاس دیویس یک گل به ثمر رساند و باعث برتری بولتون شد. ویلا بازی را در دست گرفت و گابریل آگبونلاهور بلافاصله پس از گل یوهان گل تساوی را به ثمر رساند. استون‌ویلا در دقیقه ۴۰ بازی زمانی که کوین دیویس از روی سانتری توپ را وارد دروازه خودی کرد، پیش افتاد. در دقیقه ۶۷ گابریل آگبونلاهور برتری میزبان را دو برابر کرد و در نهایت اشلی یانگ در دقیقه ۷۸ گل بعدی را زد. با این وجود کوین دیویس در دقیقه ۸۶ گل تسلی‌بخشی برای بولتون به ثمر رساند.

۳ بازیکن با رکوردی عجیب و خاص/ گلزنی، گل‌سازی و گل‌به‌خودی در یک بازی!

گرت بیل: تاتنهام مقابل لیورپول (۲۰۱۲)

ملی‌پوش ولزی این رکورد غیرمعمول را زمانی که تیمش تاتنهام هاتسپرز در خانه مقابل لیورپول در سال ۲۰۱۲ بازی می‌کرد، ثبت کرد. گرت بیل در دقیقه هفتم بازی یک پاس گل درخشان به آرون لنون داد تا اسپرز پیش بیافتد و بعد با یک ضربه ایستگاهی خوب در دقیقه ۱۶ برتری تیمش را دو برابر کرد. با این حال، لیورپول شروع به تسلط بر بازی کرد و فشار آنها در نهایت در دقیقه ۷۳ نتیجه داد، زمانی که ارسال آرون لنون از روی خط دروازه با ضربه سر استیون جرارد به سر گرت بیل برخورد کرد و وارد دروازه میزبان شد.

۳ بازیکن با رکوردی عجیب و خاص/ گلزنی، گل‌سازی و گل‌به‌خودی در یک بازی!

وین رونی: منچستریونایتد مقابل استوک سیتی (۲۰۱۲)

وین رونی، کاپیتان سابق منچستریونایتد، هم در سال ۲۰۱۲ زمانی که منچستریونایتد در خانه مقابل استوک سیتی بازی می‌کرد، چنین رکورد نادری ثبت کرد. وین رونی ضربه ایستگاهی چارلی آدام را با ضربه سر وارد دروازه خودی کرد تا استوک سیتی تنها در دقیقه ۱۱ بازی پیش بیافتد. اما رونی بلافاصله اشتباه خود را جبران کرد و در دقیقه ۲۷ بازی گل تساوی را به ثمر رساند. منچستریونایتد شروع به افزایش کنترل خود در بازی کرد و رابین فان‌پرسی در نهایت در دقیقه ۴۴ تیم را به برتری رساند. پس از پایان وقت استراحت، دنی ولبک ارسال رونی را به سمت دروازه هدایت کرد تا منچستریونایتد با دو گل پیش بیافتد. استوک یکی از گل‌ها را به کمک مارک کایتلی جبران کرد. اما وین رونی در دقیقه ۶۵ دومین گل خود را در این دیدار به ثمر رساند و بار دیگر منچستریونایتد را با اختلاف دو گل پیش انداخت.

۳ بازیکن با رکوردی عجیب و خاص/ گلزنی، گل‌سازی و گل‌به‌خودی در یک بازی!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =