رایان گیگز

رایان گیگز با ۶۳۲ بازی در لیگ برتر، رکورد «تعویض‌شده‌ترین بازیکن» در لیگ برتر را در اختیار دارد و ۱۳۴ بار در دوران حرفه‌ای بیست ساله‌اش به نیمکت بازگردانده شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رایان جوزف گیگز به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود در نظر گرفته می‌شود. او مربی تیم ملی ولز بود پیش از اینکه به اتهام کتک زدن نامزدش محاکمه شود و از سمت خود کناره‌گیری کند.

گیگز یکی از پرافتخارترین فوتبالیست‌های تمام دوران است. او در طول دوران حضورش در یونایتد، ۱۳ مدال برنده لیگ برتر (بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ)، ۴ مدال برنده جام حذفی، ۳ مدال برنده جام لیگ، ۲ مدال برنده لیگ قهرمانان اروپا، ۱ مدال برندگان جام باشگاه‌های فیفا، ۱ مدال برنده جام بین قاره‌ای، ۱ مدال برنده سوپر جام یوفا و ۹ مدال برنده کامیونیتی شیلد را به دست آورد.

منچستریونایتد و لیورپول تنها باشگاه‌هایی در تاریخ فوتبال انگلیس هستند که بیشتر از گیگز قهرمان لیگ شده‌اند. گیگز در موارد متعدد کاپیتان یونایتد بود، به ویژه در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ که گری نویل کاپیتان به دلیل مصدومیت‌های مختلف از بازی خارج شد. رکورد جالبی هم به نام این اسطوره ثبت شده است. گیگز با ۶۳۲ بازی در لیگ برتر، رکورد «تعویض‌شده‌ترین بازیکن» در لیگ برتر را در اختیار دارد و ۱۳۴ بار در دوران حرفه‌ای بیست ساله‌اش به نیمکت بازگردانده شده است.

گیگز که در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۷۳ به دنیا آمد، در ۶ سالگی برای تیم محلی دینس بازی می‌کرد. هارولد وود که نماینده و از کارکنان اولدترافورد بود بازی گیگز را مرتبا تماشا می‌کرد و شخصا با الکس فرگوسن در مورد این بچه بااستعداد صحبت کرد و در کریسمس ۱۹۸۶ به گیگز فرصتی برای نشان دادن استعدادهایش در منچستریونایتد داده شد. گیگز در مسابقه‌ای برای سالفورد بویز در مقابل تیم زیر ۱۵ ساله‌های یونایتد در کلیف بازی کرد و هت‌تریک کرد و فرگوسن از پنجره دفتر کارش او را تماشا می‌کرد.

کدام فوتبالیست رکورددار بیشترین تعداد تعویض است؟

در ۲۹ نوامبر ۱۹۸۷ (تولد ۱۴ سالگی او)، فرگوسن به همراه جو براون به خانه گیگز رفت و به او پیشنهاد دو سال تحصیلی را داد. آنها گیگز را متقاعد کردند که به شرط حرفه‌ای شدن در عرض سه سال با آنها قرارداد ببندد. گیگز کاپیتان انگلیس در سطح دانش‌آموزان بود و در سال ۱۹۸۹ در ورزشگاه ومبلی مقابل آلمان بازی کرد.

اولین قرارداد حرفه‌ای گیگز در ۲۹ نوامبر ۱۹۹۰ (هفدهمین سالگرد تولد او) پیشنهاد شد. او این قرارداد را پذیرفت و دو روز بعد (۱ دسامبر ۱۹۹۰) تبدیل به بازیکن حرفه‌ای شد.

گیگز در ۴ جولای ۲۰۱۳ به کادر مربیگری یونایتد پیوست و به عنوان بازیکن-مربی دستیار سرمربی جدید دیوید مویس شد. هنگامی که مویس در ۲۲ آوریل ۲۰۱۴ اخراج شد، گیگز به عنوان بازیکن-مربی موقت باشگاه برگزیده شد، و رکورد دو برد، یک تساوی و یک شکست در چهار بازی پایانی فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ را ثبت کرد. هنگامی که لوئی فان‌خال به عنوان جانشین مویس در ۱۹ می ۲۰۱۴ برگزیده شد، گیگز نیز به عنوان دستیار مربی منصوب شد.

گیگز توسط بسیاری از افراد، از جمله لوئی فان‌خال، به عنوان جانشین بالقوه مربی هلندی در منچستریونایتد پیشنهاد شد. با این حال، پس از انتصاب ژوزه مورینیو، در ۲ جولای ۲۰۱۶ از باشگاه جدا شد.

گیگز در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ با قراردادی ۴ ساله به عنوان مربی تیم ملی ولز منصوب شد. در ۳ نوامبر ۲۰۲۰، و پس از دستگیری گیگز به اتهام حمله، دستیار او راب پیج مربی موقت تیم شد. در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲، اعلام شد که گیگز به دلیل محاکمه‌ای که در پیش دارد از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

کدام فوتبالیست رکورددار بیشترین تعداد تعویض است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =