کربن

سال ۲۰۲۲ بود که سازمان ملل طی گزارشی ضمن اشاره به تاثیرات منفی زیست محیطی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افق کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ را برای جلوگیری از آثار سوء مورد پیش بینی موضوع هدف گذاری کرد. این در حالی است که نه تنها ایران، بلکه گویا کشورهای اروپایی نیز تلاش ویژهای برای تحقق کربن صفر نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آنچنان که تازه‌ترین نظرسنجی خریداران گاز اروپایی و گزارشات نشان میدهد، اکنون به نظر می‌رسد نه تنها ایران، بلکه کشورهای اروپایی نیز از پیشبرد این هدف باز بمانند.

تازه‌ترین نظرسنجی خریداران گاز اروپایی نشان می دهد که حدود ۹۰ درصد از خریداران گاز قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ به اهداف خالص صفر دست یابند، اما هنوز هیچ تلاشی برای دستیابی به آن انجام نداده اند.

برخی از شرکت ها در حال بازگشت به زغال سنگ هستند، در حالی که ۴۲ درصد برای دستیابی به اهداف آب و هوایی همچنان فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بحران امنیت انرژی ممکن است باعث توقف در کربن‌زدایی شده باشد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، عرضه جهانی انرژی مختل شد و در نتیجه قیمت گاز به ۱۰۰ دلار در هر میلیون واحد حرارتی متریک بریتانیا برسد.

اروپا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱ تریلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۲۱ برای نفت، گاز و زغال سنگ هزینه کرده است که این موضوع باعث می شود هزینه انرژی اروپا حداقل تا سال ۲۰۲۵ بالاتر از سطح قبل از جنگ باقی بماند و فشار بیشتری بر بازار انرژی اروپا وارد کند.

بیش از ۷۵ درصد از خریداران گاز انتظار دارند مصرف گاز خود را طی چند سال آینده کاهش دهند و ۴۰ درصد نیز کاهش ۱۰ درصدی را تا پنج سال آینده هدف گذاری کردند.

این نظرسنجی نشان میدهد هیدروژن سبز و بیوگاز به ترتیب برای ۶۲% و ۶۰% خریداران به عنوان «محبوب ترین جایگزین بالقوه» برای گاز طبیعی ظاهر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =