• ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 39951
  • readingTime: ۱ دقیقه
یوفا

تیم‌هایی که در حال حاضر در اروپا مالکان مشترک دارند فصل آینده بدون مشکل می‌توانند به صورت همزمان در یک رقابت اروپایی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کنفدراسیون فوتبال اروپا بر خلاف موضع قبلی‌اش، اعلام کرد باشگاه‌هایی که مالکیت‌ مشترک دارند فصل آینده اجازه حضور همزمان در یک رقابت اروپایی را خواهند داشت. بحث مالکیت مشترک باشگاه‌های اروپایی و تضاد منافعی که حضور این باشگاه‌ها در یک رقابت به وجود می‌آورد در اروپا داغ شده است.

با اینکه فیفا در گذشته موضعی علیه حضور همزمان چنین باشگاه‌هایی در رقابت‌های اروپایی گرفته بود، اما امروز اعلام کرد حضور این باشگاه‌ها به صورت همزمان در رقابت‌های اروپایی بدون مانع است.

تیم‌هایی که در حال حاضر در اروپا مالکان مشترک دارند عبارتند از استون ویلا - ویتوریا گیمارش، برایتون - یونیون سنت ژیلوا، میلان - تولوز. بر اساس این تصمیم یوفا این تیم‌ها فصل آینده بدون مشکل می‌توانند به صورت همزمان در یک رقابت اروپایی شرکت کنند.

اما از سوی دیگر این تصمیم یوفا خبر خوبی برای خریداران قطری باشگاه منچستریونایتد است. با توجه به اینکه مالکیت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در اختیار قطر است، رسانه‌های انگلیسی مدعی بودند که در صورت خرید منچستریونایتد توسط یک سرمایه‌گذار قطری، با توجه به اینکه او وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری قطر و حکومت این کشور است، بین پی‌اس‌جی و یونایتد تضاد منافع پیش می‌آید و این دو نمی‌توانند همزمان در لیگ قهرمانان شرکت کنند.

تا این لحظه خبری از فروش منچستریونایتد نیست و خانواده گلیزر برای فروش باشگاه تصمیم نهایی را نگرفته‌اند. اما با تصمیم امروز یوفا، حتی در صورت فروش این باشگاه به سرمایه‌گذاران قطری، مشکلی برای حضور همزمان یونایتد و پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان پیش نخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =