سید ابوتراب فاضل

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: توسعه معادن بدون سرمایه گذاری به هیچ عنوان ممکن نیست. هر چند می‌توان در کوتاه مدت از بازار سرمایه بهره برد اما تامین مالی برای استخراج و اکتشاف در بلند مدت در کشور نیازمند جذب سرمایه خارجی است.

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: توسعه معادن بدون سرمایه‌گذاری به هیچ عنوان ممکن نیست. معدن در ایران چند پارادایم را پشت سر گذاشته است. در گذشته به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی دلیلی برای ورود به این حوزه وجود نداشت. جنگ میان اوکراین و روسیه و رشد کانه‌های فلزی و غیرفلزی دو رویداد مهمی بود که در بازه زمانی پیش و پساکرونا در جهان رقم خورد؛ همچنین رشد کامودیتی‌ها سبب شد سرمایه‌گذاری برای استخراج توجیه اقتصادی پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برقراری تحریم‌ها علیه ایران سبب شد فرصتی ایجاد شود تا گفتمان اقتصادی حاکم در کشور از محوریت نفت به معدن تغییر جهت دهد؛ تصریح کرد: در مدت کوتاه ۵ ساله اخیر، معادن و به ویژه فلزات تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران گذاشتند؛ عملکرد سال‌های اخیر در کشور سبب شد در لیست ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه منابع معدنی و فلزی قرار بگیریم که این امر به لطف سرمایه‌گذاری‌های خوبی که به این حوزه وارد شد، رقم خورد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در پایان عنوان کرد: تامین انرژی، بستر لجستیک و البته تامین مالی از جمله چالش‌های امروز حوزه معدن و کارخانجات فولاد است. متاسفانه اکنون سرمایه لازم برای توسعه را نداریم. هر چند می‌توان در کوتاه مدت از بازار سرمایه بهره برد، اما تامین مالی برای استخراج و اکتشاف در بلند مدت در کشور نیازمند جذب سرمایه خارجی است که این مهم با برقراری ارتباطات بین المللی محقق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =