معدن

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: ۴۳ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های مناطق دارای معدن زنجان هزینه شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، مجید گلشنی رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: معدن پیش نیاز تولیدات بسیاری از صنایع است و مواد معدنی در ساخت بسیاری از کالاها کاربرد دارد و به طور میانگین یک اشتغال در معدن معادل ۱۷ اشتغال ثانوی است.

وی از هزینه‌کرد ۴۳ میلیارد تومانی از محل ۱۵ درصد معادن برای زیرساخت‌های مناطق دارای معدن در سال گذشته خبر داد و گفت: هزینه‌کرد عوائد حاصل از معادن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه رشد ۱۱ درصدی معادن نیازمند ۴۴۲ میلیارد تومان سرمایه است، ابراز کرد: این در حالی است که در بخش صنعت و خدمات به ترتیب ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

وی در مورد برداشت بی رویه از معادن تصریح کرد: از معادن باید به اندازه ظرفیت آن‌ها استفاده کرد چه بسا محصولات جدید جایگزین محصولات پیشین از جمله روی شوند و کاربرد آن را کاهش دهند.

گلشنی با بیان اینکه متأسفانه سیاست اکتشاف و توسعه معدن در استان زنجان اجرایی نشده در این راستا نیز برنامه‌های مدونی داریم، عنوان کرد: بخش عمده کم توجهی به معادن دور افتادگی آن است که این امر هم برای بهره‌بردار هم مردم و هم دولت تأثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده برای نقشه‌برداری هوایی بسیاری از مشکلات در حوزه اکتشاف معدن مرتفع خواهد شد و باید برنامه‌ریزی لازم در حوزه اکتشاف تا بهره‌برداری تدوین و اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه زنجان روی بستر گرانیت است، خاطرنشان کرد: می‌توان از باطله این محصول در شهرسازی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =