فولادگر

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به رونق تولید و ساخت تجهیزات در داخل گفت: بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی که مشتمل بر 24 ماده و 30 تبصره که سه ماه پیش ابلاغ شده و بر اساس این قانون قبل از اینکه مطمئن شویم پروژه ای قابل ساخت در داخل است، نمی توانیم از خارج وارد کنیم و این خود به رونق تولید کمک می کند.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با ایراسین اظهار کرد: چند سال پیش با تاسیس شرکت مهندسی و روش های مدیریتی ساخت داخل در این زمینه کارهای بسیاری انجام شد و مدیرانی که اکنون بر سر کار آمده اند این راه را ادامه می دهند، برای مثال در زمینه تکنولوژی فولاد تا ده سال پیش شرکت های ایتالیایی و ژاپنی و کره ای در ایران مستقر شده بودند، اما اکنون توانسته تا حد بسیار زیادی به خودکفایی برسد.

وی افزود: دغدغه مهم در آن زمان این بود که برای ساخت قطعات در داخل و توسعه نیازمند به خارج می شویم و بنابراین با سعی و تلاش توانستیم این راه را ادامه داده و به موفقیت برسیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: اکنون با یاری ساخت قطعات در داخل به تدریج توسعه یافته و بسیاری از قطعات در داخل ساخته می شود و طرح های توسعه هم توسط شرکت های داخل انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه هم برای طرح های توسعه ای و قطعات و تجهیزات و نگهداری و تعمیر خطوط اکنون کاملا بومی سازی شده و معدود مواد اولیه ای هستند که به فکر تولیدش در کشور هستیم، بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه توانسته زنجیره خودش را کامل کند.

فولادگر در ارتباط با صادرات سنگ خام تصریح کرد: فولاد مبارکه به نسبه توانسته در بحث معادن و مواد اولیه فعالیت خوبی داشته باشد و تلاش می کند زنجیره را کامل کند، اما نقص های به اینچنینی باعث می شود شرکت فولاد مبارکه زمین بخورد و بنابراین صادرات سنگ آهن نباید به شکلی باشد که تولید داخل ضربه بخورد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات سنگ خام به این معنی نیست که به طور کامل متوقف شود بلکه باید صد در صد مدیریت شود .

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس در پاسخ به این سوال که تحریم ها چه آسیب هایی به تولید می زند اظهار داشت: چشم انداز درست این است که به هر حال تحریم ها هزینه ها را بالا می برد و مسیر را صعب العبور می کند و بالتبع مشکلاتی هم در صادرات و هم مواد اولیه در پی خواهد داشت، اما همین تحریم ها باعث می شود که توجه به تولید داخل بیشتر شود .

وی ادامه داد: تحریم ها به نوعی فرصت به شمار می رود و ما باید متکی به نیروهای داخل باشیم و مدیریت بیشتر داشته باشیم.

فولادگر در پاسخ به این سوال که با وجود جنگ اقتصادی، مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید ملی و رونق در کشور چه برنامه هایی وجود دارد، اظهار داشت: ما در این رابطه یک کار نظارتی برای عبور از چالش های سر راه تولید کننده داریم و راهکارها، هم به صورت موضوعی و هم به شکل بخشی مورد نظر است تا علاوه بر رفع موانع تولید به چالش های موجود هم پی ببریم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی که مشتمل بر 24 ماده و 30 تبصره که سه ماه پیش ابلاغ شده و بر اساس این قانون قبل از اینکه مطمئن شویم  پروژه ای قابل ساخت در داخل است، نمی توانیم از خارج وارد کنیم و این خود به رونق تولید کمک می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =