مارکوس رشفورد

ثروتمندترین ستاره منچستریونایتد و فوتبال انگلیس، خیرخواه‌ترین ستاره است. او با فعالیت‌هایش در امور خیریه به تامین غذای رایگان برای کودکان کمک کرده و نشان افتخاری امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مارکوس رشفورد، ستاره منچستریونایتد، ثروتمندترین فوتبالیست در تیم ملی انگلیس است. او در ۲۲ سالگی به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش تبدیل به جوان‌ترین فوتبالیستی شد که نشان امپراتوری بریتانیا (MBE) را دریافت کرد و در ۲۵ سالگی با سرمایه ۶۵ میلیون پوندی ثروتمندترین بازیکن سه‌شیر شده است. او در منچستریونایتد ۱۰.۴ میلیون پوند در سال درآمد دارد و هفتمین ستاره پردرآمد باشگاه است.

مارکوس رشفورد در تاریخ ۳۱ اکتبر ۱۹۹۷ متولد و در خانواده‌ای از طبقه کارگر بزرگ شد. مادر او ملانی مینارد اغلب مجبور بود برای سیر کردن شکم فرزندانش چندین شغل داشته باشد، و حتی گاهی خودش گرسنه می‌ماند تا ۴ فرزندش غذای کافی بخورند. مارکوس چهار خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد: دو برادر، دواین مینارد و دین رشفورد، و دو خواهر، شانتل و کلر.

رشفورد خاطرات دوران کودکی خود و زندگی در فقر را همواره به یاد دارد و تا جایی که می‌تواند در کارهای خیریه سهیم می‌شود. او در اکتبر ۲۰۱۹ کمپین In the Box را راه‌اندازی کرد تا در طول کریسمس به بی‌خانمان‌ها اقلام ضروری برساند. او و مادرش از پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها دیدن می‌کردند تا شخصاً جعبه‌ها را تحویل دهند.

مارکوس رشفورد

در مارس ۲۰۲۰، در طول قرنطینه و همه‌گیری کووید-۱۹، رشفورد با موسسه خیریه فقر و ضایعات غذایی FareShare همکاری کرد تا به کسانی که در منطقه منچستر بزرگ هستند و وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه دریافت نمی‌کردند غذا برساند، و همچنین به کودکانی که در مراکز اجتماعی و کلوپ‌های صبحانه مدرسه حضور داشتند. رشفورد در ابتدا با FareShare تماس گرفت تا یک کمک مالی بزرگ انجام دهد، اما پس از گفتگو با مدیر اجرایی تصمیم گرفت تا حمایتی همه‌جانبه داشته باشد. کمپین او با هدف اولیه حمایت از ۴۰۰۰۰۰ کودک در منطقه، به‌سرعت بیش از ۲۰ میلیون پوند برای تهیه غذا برای کودکان در سراسر کشور جمع‌آوری کرد تا وعده‌های غذایی رایگان در مدارس تأمین شود. در ۱۱ ژوئن، رشفورد فاش کرد که این موسسه خیریه توانست ۳ میلیون وعده غذایی در سراسر کشور فراهم کند، که این رقم در ماه بعد به ۴ میلیون افزایش یافت.

این بازیکن در ۱۵ ژوئن نامه‌ای سرگشاده به دولت بریتانیا نوشت و از آن‌ها خواست که به فقر کودکان در بریتانیا پایان دهند. یک روز بعد، دولت تغییری در سیاست مربوط به تأمین وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه برای کودکان در طول تعطیلات تابستانی را اعلام کرد، و کمپین رشفورد به‌عنوان نقطه عطف در مذاکرات دولتی شناخته شد. در ۱ سپتامبر، در تلاشی برای مقابله با فقر غذایی کودکان، رشفورد اعلام کرد که گروه ویژه فقر غذایی کودکان را با همکاری چندین فروشگاه مواد غذایی، تولیدکنندگان، خیریه‌ها و شرکت‌های تحویل در بریتانیا راه‌اندازی کرده است.

رشفورد در ماه اکتبر به عضویت نظام امپراتوری بریتانیا (MBE) درآمد و نشان ویژه را دریافت کرد و متعهد شد که کمپین خود را ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =