شجاع خلیل‌زاده

مدافع ملی‌پوش کشورمان پس از جدایی از الاهلی قطر در شرایط عجیبی قرار گرفته و هیج کدام از تیم‌های سابق او مایل به جذب این بازیکن نیستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یکی از اخبار مهم نقل و انتقالاتی امسال، جدایی دو مدافع ملی‌پوش فوتبال کشورمان از الاهلی قطر بود؛ حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده پس از ۲ سال حضور در قطر به کار خود در این کشور پایان دادند تا به عنوان بازیکنان آزاد، گزینه‌های جذابی در فصل نقل و انتقالات باشند.

در کمال تعجب اما این دو بازیکن تا این لحظه با پیشنهادات قابل توجهی روبه‌رو نشدند؛ در مورد خلیل‌زاده اوضاع از این هم بدتر است و دو قطب بزرگ فوتبال ایران به صورت رسمی و تلویحی از عدم علاقه خود برای جذب بازیکن سابقشان سخن گفتند.

ابتدا شایعاتی در خصوص علاقه سپاهان به بازگرداندن مدافع سابق خود مطرح شد که مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان این خبر را تکذیب کرد. سپس اخباری در رابطه با بازگشت شجاع به پرسپولیس مطرح شد که تا این لحظه با واکنش مثبتی از سمت سرخ‌پوشان پایتخت مواجه نشده و حتی منابع غیررسمی از واکنش منفی یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس نسبت به این انتقال سخن می‌گویند.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که به یاد بیاوریم سپاهان و پرسپولیس حداقل در دو مقطع رقابت شدیدی برای جذب و حفظ شجاع خلیل‌زاده با یکدیگر داشتند؛ نخستین بار در تابستان فصل ۹۳-۹۲ بود که شجاع خلیل‌زاده پس از امضای قرارداد داخلی با پرسپولیس، سر از سپاهان در آورد و شاگرد زلاتکو کرانچار فقید شد. پس از ماجراهای سربازگیت و حضور مقطعی خلیل‌زاده در تراکتور، شجاع در ابتدای فصل ۹۶-۹۵ به سپاهان بازگشت؛ در آن مقطع پرسپولیسی‌ها تلاش زیادی برای جذب مدافع طلایی‌پوشان انجام دادند اما با مخالفت شدید عبدالله ویسی، سرمربی وقت سپاهان، خلیل‌زاده در اصفهان ماندگار شد.

شجاع خلیل زاده

مدافع مازندرانی پس از پشت سر گذاشتن یک فصل پرحاشیه در سپاهان و انجام برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای که منجر به ناراحتی سپاهانی‌ها شده بود، سرانجام راهی پرسپولیس شد و این البته به مذاق هواداران سپاهان خوش نیامد. شجاع خلیل‌زاده ۳ فصل در پرسپولیس حضور داشت و با ارائه نمایش‌های خوب محبوبیت ویژه‌ای در نزد طرفداران این تیم پیدا کرد؛ در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، خلیل‌زاده به یک‌باره تصمیم به جدایی از جمع سرخ‌پوشان و حضور در لیگ قطر گرفت.

پیوستن شجاع به الریان قطر و بوسه‌ای‌ که بر لوگوی این تیم زد، باعث شد روابط این بازیکن با باشگاه و خصوصا هواداران پرسپولیس شکرآب شود. حالا که پس از دو فصل، به نظر می‌رسد شجاع خلیل‌زاده تصمیم به حضور دوباره در فوتبال ایران را گرفته است، هیج کدام از دو باشگاه سابقش علاقه‌ای به جذب او نشان نمی‌دهند و به نوعی بر سر نخواستن خلیل‌زاده دعواست.

یک عامل مهم در شرایط به وجود آمده جبهه‌گیری محکم هوادران دو تیم نسبت به بازگشت مدافع ملی‌پوش است به طوری که هم سپاهانی‌ها و هم پرسپولیسی‌ها با ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی نسبت به جذب این بازیکن واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

شاید اگر شجاع خلیل‌زاده در زمان حضور در سپاهان و در زمان جدایی از پرسپولیس رفتار مناسب‌تری نشان داده بود و به اصطلاح پل‌های پشت سرش را خراب نکرده بود، حالا در آستانه ۳۵ سالگی در این وضعیت قرار نمی‌گرفت؛ به هر حال باید منتظر ماند و دید در نهایت شجاع خلیل‌زاده پیراهن چه تیمی را بر تن خواهد کرد.

شجاع خلیل زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =