ماشین‌کاری پرتابل محل نشیمن موتور

سرپرست کارگاه ماشین‌افزار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه گفت: با اتکا به تخصص و تلاش کارکنان کارگاه ساخت مکانیک تعمیرگاه مرکزی پروژه ماشین‌کاری پرتابل محل نشیمن موتور یکی از کمپرسورهای احیا مستقیم شرکت فولاد مبارکه با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایراسین، مسیب صفیان، سرپرست کارگاه ماشین‌افزار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با توقف مدول E احیا مستقیم و انجام عملیات تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده سالانه (شات‌دان سالانه) با درخواست ناحیه آهن‌سازی، اصلاح محل نشیمن یکی از موتورها که در اثر کار طولانی‌مدت و تنش‌های مداوم حین کار، دچار اعوجاج و دفرمگی بیش از ۶ میلی‌متر شده بود در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه برای استفاده مجدد، قبل از مونتاژ موتور، باید این مشکل حتماً رفع می‌شد، ادامه داد: با توجه به اینکه محل نصب موتورها در بتن ثابت بوده و امکان دمونتاژ و ماشین‌کاری بیس بر روی ماشین‌افزار معمول وجود ندارد، با بررسی‌های اولیه محل کار و اندازه‌گیری‌های متعدد جهت بررسی امکان انجام فعالیت به روش ماشین‌کاری در سایت، به این نتیجه رسیدیم که با انجام تغییراتی در دستگاه فرزکاری پرتابل موجود در تعمیرگاه مرکزی که قبلاً برای فعالیت‌های مشابه، طراحی و ساخته شده، مشکل قابل‌حل است.

سرپرست کارگاه ماشین‌افزار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه افزود: در گام نخست، تدارکات لازم از طرف تعمیرگاه و آماده‌سازی محل از طرف ناحیه و آماده‌سازی دستگاه فرز پرتابل موجود انجام شد و در ادامه، دستگاه با کمک تیم نقشه‌برداری در محل پایه موتور مستقر گردید. سپس باربرداری تا زمان رسیدن به سطح قابل‌قبول از نظر ابعاد و تلرانس‌ها انجام شد و نشیمن‌گاه این کمپرسور پس از رفع عیب کامل به متقاضی ناحیه تحویل گردید.

صفیان در پایان از زحمات کارکنان کارگاه ماشین‌افزار، ابزارسازی و تیم تعمیرات ماشین‌افزار، مدیریت تعمیرگاه مرکزی و مسئولان و کارکنان کارگاه ساخت مکانیک تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =