کیوان جعفری طهرانی

کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی گفت: قطع برق سبب می‌شود قیمت فولاد و محصولات زنجیره فولاد برخلاف روند قیمتی در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند که این موضوع آثار سوء بر صادرات خواهد گذاشت.

کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: قطع برق سبب می‌شود قیمت فولاد و محصولات زنجیره برخلاف روند قیمتی در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند که این موضوع آثار سوء بر صادرات خواهد گذاشت؛ چرا که این امر تعادل قیمت را در بازار داخلی و صادراتی بر هم زده و در نتیجه به کاهش میزان صادرات منجر خواهد شد.

وی افزود: نرخ کدال در اردیبهشت‌ماه با طی کردن روند صعودی از مرز ۲۰ میلیون تومان عبور کرد؛ این در حالی است که قیمت‌های جهانی در ۲ ماه اخیر سیر نزولی را طی می‌کنند.

جعفری طهرانی در پایان یادآور شد: اگر بنا باشد قطعی برق مطابق با ابلاغیه توانیر اعمال شود و فولادسازان کاهش و محدودیت انرژی را متحمل شوند، شاهد بیش از پیش شدن عدم تعادل قیمت در بازار داخلی و خارجی خواهیم بود و پس از فصل تابستان با بحران صادرات مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =