NAC

باشگاهی در هلند که به اختصار NAC نامیده می‌شود و به شهر بِرِدا تعلق دارد، نامی طول و دراز دارد که از ۸۳ حرف تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یکی از عجیب‌ترین حقایق فوتبال این است که نام یک باشگاه رسمی فوتبال ۸۳ حرف دارد و طولانی‌ترین نام در بین تمام باشگاه‌های فوتبال جهان است.

نام باشگاه هلندی NAC تلفیقی از دو نام اختصاری دو باشگاهی است که در سال ۱۹۱۲ با هم ادغام شدند؛ NOAD و ADVENDO. نام باشگاه NOAD مخفف هلندی Nooit Opgeven Altijd Doorzetten (ترجمه: هرگز تسلیم نشو، همیشه پایدار باش)، در حالی که ADVENDO مخفف هلندی Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning (ترجمه: دلپذیر برای سرگرمی و مفید برای استراحت) و C مخفف Combinatie (ترجمه: ترکیب) است. نام کامل باشگاه NAC چنین است: Nooit opgeven altijd doorzetten، Aangenaam door vermaak en nuttig door ontspanning، Combinatie Breda.

باشگاه NAC در ۲۰ سپتامبر ۱۹۱۲ با ادغام باشگاه‌های ADVENDO و NOAD تأسیس شد. در طول جلسه بنیاد جدید باشگاه، جو متشنج شد، زیرا NOAD می‌خواست نام باشگاه جدید را NOAD بگذارد. این نام برای ADVENDO قابل قبول نبود و در نهایت فرانس کونر پیشنهاد کرد که باشگاه را با ترکیب نام دو باشگاه NAC بنامند که توسط حاضران جلسه پذیرفته شد. در ابتدا، فدراسیون فوتبال هلند به NAC اجازه نداد تا فوتبال انجمنی بازی کند، اما در ۲۸ اکتبر ۱۹۱۲ به NAC اجازه داده شد تا در دسته دوم جنوبی بازی کند.

طولانی‌ترین نام باشگاهی در فوتبال/ نام این تیم هلندی ۸۳ حرفی است!

سالهای اول برای NAC چندان موفق نبودند، اما پس از انتقال به استادیوم جدید t Ploegske، نتایج بهبود یافت. NAC به یکی از تیم‌های برتر در بخش جنوبی تبدیل شد، قهرمان فصل ۱۹۱۹ شد، و حق بازی در مسابقات قهرمانان هلند را به دست آورد (مسابقه کوچکی که در آن قهرمانان بخش‌های منطقه‌ای برای عنوان قهرمانی هلند بازی می‌کردند). در این مسابقات NAC در جایگاه آخر ایستاد. در سال ۱۹۲۰، NAC یکی از اولین باشگاه‌هایی بود که مسابقات بین‌المللی را انجام داد. NAC چند بازی دوستانه انجام داد، از جمله بازی مقابل رئال مادرید و ۴-۰ پیروز شد و روزنامه‌های اسپانیایی NAC را «تیمی از پسران بردا که در فوتبال استاد هستند» توصیف کردند. در سال ۱۹۲۱، NAC یکی از بزرگترین دستاوردهای خود را جشن گرفت و قهرمان فوتبال هلند شد. در مسابقات قهرمانی هلند، NAC آژاکس، بی کوئیک ۱۸۸۷ و گواَهِد را شکست داد. NAC به برتری خود ادامه داد و به عنوان یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال هلند در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شناخته شد. در این دوره آنها ۶ عنوان بخش جنوبی را به دست آوردند. NAC حرفه‌ای شد و در سال ۲۰۰۰ به اردیویزی ارتقا یافت. در سال ۲۰۰۳، NAC با انجام دو بازی مقابل نیوکاسل یونایتد به جام یوفا راه یافت. حدود ۴۳۰۰ هوادار NAC برای حمایت از تیم خود به نیوکاسل سفر کردند.

در اوایل سال ۲۰۰۳، NAC کلمه «بردا» را به عنوان نمادی از قدردانی به نام باشگاه خود اضافه کرد، به این دلیل که شهر بردا ورزشگاه Rat Verlegh را خرید تا به باشگاه کمک کند که بر مشکلات مالی‌اش غلبه کند.

طولانی‌ترین نام باشگاهی در فوتبال/ نام این تیم هلندی ۸۳ حرفی است!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =