• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 37588
  • readingTime: ۲ دقیقه
رسول کربکندی

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به احتمالات تبانی در لیگ فوتبال ایران در هفته‌های پایانی گفت: اعتقادی به تبانی ندارم، اما اشتباهات داوری در برخی از بازی‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال لیگ برتر در حالی ۲۸ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد که رقابت قهرمانی به هفته پایانی کشیده شده است. پرسپولیس با ۶۳ امتیاز و سپاهانی‌ها با یک امتیاز کمتر به دنبال فتح بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال هستند.

استقلال مدافع عنوان قهرمانی در این فصل عنوان بهتر از سومی را به دست نخواهد آورد. نخستین تیم سقوط کننده نفت مسجد سلمان با ۱۷ امتیاز بود و باید دید در هفته سی‌ام کدام یک از تیم‌های صنعت نفت آبادان و مس کرمان، به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند.

رسول کربکندی در خصوص سطح فنی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بعد از جام‌جهانی، لیگ با توجه به حضور تماشاگران به ورزشگاه‌ها از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار بود. با حضور تماشاگران شکل فوتبال بهتر شد. حساسیت و اوج رقابت‌ها در حالی به هفته آخر کشیده شد.

وی تصریح کرد: تساوی سپاهان و ملوان در هفته بیست و هفتم باعث شد تا شانی این تیم برای قهرمانی کمتر شود؛ اما همچنان این تیم اصفهانی امیدهای خود را تا هفته پایانی حفظ کرد و در صورت برد سپاهان و تساوی پرسپولیس شانس زردپوشان برای قهرمانی دوچندان خواهد شد. پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ امسال محکوم به شکست نساجی مازندران در هفته پایانی خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: سپاهانی‌ها از لحاظ اقتصادی و فنی یک تیم کامل هستند و لغزش این تیم مقابل ملوان باعث شد تا زردپوشان اصفهانی تا هفته پایانی به رقابت خود با پرسپولیسی‌ها ادامه دهند و منتظر از دست رفتن امتیاز سرخپوشان پایتخت در قائمشهر باشند.

تمجید سنگربان بزرگ فوتبال اصفهان از سرمربی سپاهان

وی در خصوص تبانی، گفت: آن چیزی که در لیگ بسیار خوشحال‌کننده است، جنگندگی تمامی تیم‌ها برای کسب بهترین جایگاه است. با توجه به جذابیت هفته‌های پایانی، تبانی شاید بی‌مفهوم باشد ولی آنچه می‌تواند نتایج بازی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اشتباهات داوری است. باید سازمان لیگ به این موضوع رسیدگی کند تا تیم‌ها در فصل آینده از این اشتباهات زیان نبینند.

کربکندی در خصوص گلی که استقلال مقابل مس رفسنجان دریافت کرد، گفت: این بازی را ندیدم که بتوانم در خصوص آن اظهار نظر کنم ولی به علت اعترضات بالا در لیگ نمی‌توان فهمید چه کسی درست می‌گوید یا نمی‌گوید. مهم‌ترین اشکالات مربوط به خطاها و سوت‌های اشتباه است. با توجه به اعتراض مربیان به این موارد و در نظر گرفتن جرایم۲ تا ۵ میلیونی برای اعتراضات، این رقم با توجه به قراردادهای چندین میلیاردی بسیار ناچیز و این شیوه برخوردی، اثرگذار نخواهد بود.

وی در خصوص حضور چند مربی خارجی در لیگ و اینکه تفکرات آنها چه میزان تاثیرگذار بوده،خاطر نشان کرد: بودن مربیان خارجی در لیگ چه از لحاظ فنی و کیفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. تنها ساپینتو به لحاظ ادب و شخصیت بسیار حاشیه سازی کرده ولی مورایس و خمس بار فنی بالایی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =