پدیدار

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه در هر کشوری از طریق پروژه ها رخ می دهد و پروژه ها کلید جهش توسعه برای استفاده از کالاهای داخلی است و در این زمینه به ویژه در دو دهه اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته ایم.

رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایراسین با اشاره به موانع خوداتکایی در صنعت نفت و گاز گفت: بخش زیادی از این موانع امروز برطرف شده است و به قابلیت های زیادی در صنعت نفت و گاز دست یافته ایم و اساسا سیر صنعتی شدن جامعه ایران با صنعت نفت آغاز شد.
وی در ادامه افزود: توسعه در هر کشوری از طریق پروژه ها رخ می دهد و پروژه ها کلید جهش توسعه برای استفاده از کالاهای داخلی است و در این زمینه به ویژه در دو دهه اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته ایم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روند تامین تجهیزات صنعتی، گفت: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران به همراه سایر تشکل های صنفی در این حوزه حضور فعالی داشتند و در روند تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت نقش موثری ایفا کردند.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از شرایط جنگ تا چه اندازه در مسیر بازسازی و صنعتی شدن در حوزه نفت و انرژی موفق عمل کردیم، گفت: مشکل در حوزه خوداتکایی صنعت نفت و گاز از آنجایی آغاز شد که مدیران خیلی سخت و به تدریج به تجهیزات داخلی این صنعت اعتماد کردند و این اتفاق نیز در زمان هایی که محدودیت هایی مانند تحریم به وجود می آمد، رخ داد. در چنین شرایطی توانستیم جایگاه و پایگاه خود را پیدا کنیم.
پدیدار ادامه داد: صنعت نفت به طور کلی صنعت استراتژیک محسوب می شود و در چنین صنایعی معمولا وابستگی به خارج زیاد است. در اروپا و کشوری مانند نروژ ۵۰ درصد از تجهیزات خود را از کشورهای خارجی دریافت می کند.
وی درباره وضعیت خوداتکایی در حوزه انرژی، گفت: در بخش بالادستی صنعت نفت حداقل ۷۵ درصد نیازهای صنعت نفت در بخش اکتشاف و تولید را در داخل تامین می کنیم و در بخش میان دستی این ضریب قدری بالاتر است و در بخش پایین دستی، در بخشی از اقلام به خودکفایی کامل رسیده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =