همامی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور گفت: تعداد زیادی از تعاونی‌های زیرمجموعه این اتحادیه تنها با ارائه سفته، بیش از ۲۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت کرده‌اند که در تسهیل سرمایه‌گذاری و کسب و کار آنها مؤثر بوده است.

به گزارش ایراسین، فاضل همامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور، با اشاره به راهبردهای طرح تحول بخش تعاون گفت: طبق این هفت راهبرد، سهم بخش تعاون باید از حدود ۷ درصد به ۲۵ درصد برسد و با توجه به اطلاعات موجود، اجرای طرح تحول تا حد زیادی پیش رفته است.

وی ایجاد تعاملات شبکه‌های تعاونی‌ها را از اهداف طرح تحول بخش تعاون عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها در کشور حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که ایجاد ارتباط مستقیم بین آنان برای رفع نیاز منجر به توسعه این بخش و در نتیجه اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور همچنین در رابطه با ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، تصریح کرد: تعداد زیادی از تعاونی‌های زیرمجموعه این اتحادیه تنها با ارائه سفته، بیش از ۲۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت کرده‌اند که در تسهیل سرمایه‌گذاری و کسب و کار آنها مؤثر بوده است.

وی گفت: حضور جدی تعاونی‌ها و فعالان این بخش در عرصه‌های مختلف اقتصادی موجب رونق این بخش خواهد شد، گفت: آقای ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمان تصدی این مسئولیت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بخش تعاون حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و کاستی‌های این بخش بوده است به طوری که در جریان این اقدامات، بسیاری از مشکلات مرتفع شده‌اند.

همامی با اعلام خبر اجرای طرح کارورزی برای تعاونی‌های این صنعت، افزود: قرار شده تا اجرای طرح کارورزی با هماهنگی مدیران این صنعت اجرایی شود، به طوری که آموزش آن را اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برعهده بگیرند.

وی گفت: امیدواریم تا در چهار سال آتی همانند گذشته، حمایت‌ها از بخش تعاون کشور تداوم یابد تا شاهد توسعه بیش از پیش این بخش مردمی اقتصادی کشور باشیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری فولاد و معدن کشور از مسئولان کشور خواست تا با همکاری وزارت تعاون، در پیشبرد اهداف مربوط به راهبردهای هفتگانه طرح تحول بخش تعاون، نقش خود را ایفا کند، چرا که این راهبردها به طراحی زنجیره تأمین کالا و خدمات در درون بخش تعاونی و سازماندهی پیوندهای تجاری بین تعاونی‌ها و تقویت زنجیره ارزش افزوده و سایر بخش‌ها کمک می‌کند.

وی در پایان افزود: ۴۲ درصد شاغلین بخش تعاون را تعاونی‌های تولیدی تحت پوشش دارند به طوری که تعاونی‌های کشاورزی و صنعتی بیشترین تعداد تعاونی‌ها را در این بخش به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =