شاوردی

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری‌های دانش بنیان است و یکی از این حوزه‌ها که برای ما نیز اهمیت دارد، صنایع غذایی است. 

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در گفتگو با ایراسین، در پاسخ به این سوال که ماموریت و کار صندوق نوآوری در کشور چگونه است، گفت: ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری‌های دانش بنیان است و یکی از این حوزه‌ها که برای ما نیز اهمیت دارد، صنایع غذایی است. از آنجا که صنایع غذایی بازار گسترده‌ای دارد و در سبد خانوار نیز دارای سهم زیادی است، یکی از حوزه‌های اولویت‌دار برای ماست و برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و برقراری ارتباط بین این شرکت‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعتی در حوزه غذایی فعالیت و تلاش می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه سه روزه در زمینه صنعت غذا چگونه اجرا خواهد شد، گفت: با توجه به گردهمایی سه روزه توانستیم حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در زمینه صنعت غذایی را شناسایی کنیم. خوشبختانه تعداد این شرکت‌ها خوب است و محصولات خوبی هم داشتند. در این گردهمایی سه روزه، ۵۵ شرکت دانش بنیان و فناور در فضای نمایشگاهی صندوق نوآوری و شکوفایی کانتر دارند و در مقابل آنها حدود ۲۵ شرکت بزرگ و صنعتی نیز در نمایشگاه ما حضور دارند و ما سعی می‌کنیم ارتباط بین عرضه و تقاضا را در این رویداد سه روزه برقرار کنیم.
این مسئول در ادامه افزود: در این گردهمایی رویدادهای ارائه نیاز فناورانه و رویدادهای معرفی فناوری و توانمندی‌های نوآورانه را داریم که در رویداد ارائه نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگ صنعتی نیازهایی را مطرح می‌کنند که با استفاده از فناوری می‌توانند آنها را برآورده کنند و در رویدادهای معرفی فناوری و توانمندی‌های نوآورانه نیز شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود در حوزه صنعت غذایی را ارائه می‌کنند.  
وی در ادامه گفتگو تصریح کرد: در این گردهمایی سه روزه، در دو روز گذشته حدود ۱۳۰ قرارداد و تفاهم‌نامه بین طرف عرضه و تقاضا بسته شده که ارزش ریالی آن نیز حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است. خوشبختانه فرآیند خوبی بوده و در دو روز گذشته نشست‌هایی برگزار شده که امروز نیز این نشست‌ها ادامه دارند. پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برود.
شاوردی در پاسخ به این سوال که شرکت های دانش بنیان حوزه صنایع غذایی چگونه استانداردهای لازم را کسب کرده اند گفت: این شرکت‌ها یکسری از ارزیابی‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و سپس دانش بنیان شده‌اند، استانداردها را نیز از مراجع ذی ربط دریافت کردند و توانستند در این حوزه فعالیت کنند؛ ضمن اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت استانداردهای مرتبط با صنعت غذایی از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.  
وی در پایان گفت: تمرکز صندوق نوآوری و شکوفایی بیشتر بر روی بحث تجاری‌سازی و نوآوری است؛ اما برای بحث‌های ابتدایی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. در واقع تسهیلات قرض الحسنه نمونه‌سازی را داریم که شرکت‌ها در مراحل اولیه توسعه خودشان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ همچنین یک قسمت جدید نیز برای کمک به شرکت‌ها در حال تصویب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =