بورسا اسپور - آمد اس کا

دیداری از رقابت‌های فوتبال در ترکیه بین بورسا اسپور و آمِد اس‌کا توسط بازیکنان و هواداران به آشوب کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دیداری از لیگ دسته دوم ترکیه بین تیم‌های بورسا اسپور و آمِد اس‌کا درون زمین و روی سکوها به آشوب کشیده شد.

ویدیوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی هواداران خشمگین را نشان می‌دهد که اشیایی از جمله بطری‌های آب، ترقه و چاقو را به داخل زمین پرتاب می‌کنند. هواداران تیم میزبان که بورسا اسپور بود متهم به خواندن شعارهای ضدکُردی در طول بازی شدند. تیم آمد تیمی از شهر کُردنشین دیاربکر است و به همین دلیل هم بورسایی‌ها علیه آن‌ها شعار سر داده‌اند.

همچنین اکانت اینستاگرام تیم آمد ویدیویی از یورش بازیکنان بورسا به زمین بازی و حمله به حریف‌شان هنگام گرم کردن به اشتراک گذاشتند. این نزاع بعد از بازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و آن را «حمله تیم بورسا اسپور» عنوان کردند. باشگاه آمد اس‌کا مدعی است که در راهروهای رختکن هم توسط ناظر امنیتی و افسر امنیتی و همچنین کارکنان باشگاه بورسا مورد حمله قرار گرفته است.

به طور باورنکردنی هم خشونت از قبل بازی طبق برنامه پیش رفت. در طول ۹۰ دقیقه این بازی که با برتری ۲-۱ بورسا به پایان رسید هم درگیری و تهاجم به زمین ادامه داشت. علاوه بر پرتاب ترقه، به نظر می‌رسید جَو جنون‌آمیز شده و دیده شد که چاقو هم به زمین پرتاب شده است.

در سال‌های اخیر، تیم آمِد با تغییر نام خود که قبلاً به نام شهر «دیاربکر» بود با جنجال‌های متعددی روبه‌رو شده است. این تیم در طول بازی‌های خارج‌ازخانه مدام با شعارهای ضدکُردی مواجه می‌شود و مسابقات‌شان هم اغلب خشونت‌آمیز است. اخیراً هم ۵ نفر به‌دلیل برافراشتن پرچم کردستان در جریان یکی از بازی‌های آمِد دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =