همایش بازرسان کار استان اصفهان به میزبانی فولادمبارکه

رئیس اداره بازرسی کار استان اصفهان اظهار داشت: بحث ایمنی کار در کلان اقتصاد کشور وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر بگذاریم.

به گزارش ایراسین، حبیب الله مقصودی در جمع بازرسان ایمنی استان اصفهان افزود: امروز اهمیت بهداشت و ایمنی بیش از پیش در نظر گرفته شده است و در این زمینه با توجه به جمعیت ۱۶ هزار نفری نیروی انسانی در فولادمبارکه و کاهش حوادث کار در این شرکت می توان گفت که فولادمبارکه از شرکت های پیشتاز در این زمینه بوده است و حرفی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به اینکه فولادمبارکه بحث ایمنی را در راس فعالیت های خود قرار داده است، گفت: این شرکت در واحدهای صنعتی خود HSE را اجرا نموده و با جدیت آن را پیگیری کرده و در راستای کنترل حوادث کار در کنار فولادهای دنیا شرکتی نمونه به شمار می رود.
این مسئول اضافه کرد: همواره مسئولان شرکت فولاد مبارکه این دغدغه را داشته اند که حوادث ناشی از کار را کاهش دهند و اکنون توانسته با تعامل درست و تعهد و حفظ و صیانت از جان نیروی انسانی خود در صنایع فولاد دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی با بیان اینکه روند ایمنی در فولاد مبارکه همواره روبه رشد بوده است، تصریح کرد: از این حیث، وضعیت فولاد مبارکه مطلوب است؛ اما باید در نظر داشته باشیم ایمنی پایانی ندارد و هر لحظه ممکن است در اثر شرایط و انجام کار به صورت ناایمن، ایمنی کارکنان و تجهیزات به مخاطره افتد؛ بنابراین کارکنان باید با رعایت دستورالعمل ها و بهره گیری از آموزشهای کافی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند تا شاهد کاهش حوادث باشیم.
مقصودی تعداد بازرسین کار در اصفهان را نزدیک به ۷۰ نفر دانست و گفت: با وجود ۱۰۸ هزار کارگاه بزرگ و کوچک به این مساله می رسیم که این بازرسین هر سه سال یکبار می توانند از یک مجموعه بازدید کنند و بنابراین با توجه به حجم محدود نیروی انسانی واحدهای HSE به عنوان بازوان مفید و موثر برای بازرسان کار ما به شمار می روند.
وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ بازرس ایمنی کار را تایید صلاحیت کردیم که برای ما فعالیت می کنند و بخشی از وظایف حاکمیتی ما را به دوش می کشند.
این مسئول با اشاره به آمار حوادث در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶، ۸۴ مورد منجر به فوت داشتیم و در سال ۹۷ این موارد به ۶۱ مورد کاهش یافت و تلاش های عزیزان در این زمینه جای تقدیر دارد و امیدواریم با قدرت بیشتر به کاهش حوادث کار کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =