سرجیم رتکلیف

فردی که به احتمال زیاد مالک جدید منچستریونایتد خواهد بود همیشه از طرفداران پر و پا قرص شیاطین سرخ بوده و می‌خواهد با خرید باشگاه، رویای همیشگی زندگی‌اش را به واقعیت بدل کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرجیم رتکلیف که زمانی ثروتمندترین فرد بریتانیا بود و الان هم از ثروتمندترین افراد جهان است، تمایل خود برای خرید باشگاه منچستریونایتد را اعلام کرده و در صدر جدول خریداران بالقوه باشگاه لیگ برتری قرار گرفته است.

رتکلیف در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۵۲ به دنیا آمد و از کودکی عاشق منچستریونایتد بوده و از ۱۰ سالگی به تماشای بازی تیم سر مت بازبی می‌نشست. او هر زمان که فرصت داشت برای تماشای بازی‌های شیاطین سرخ به ورزشگاه می‌رفت و حتی در بازی مشهور منچستریونایتد و بایرن مونیخ در ورزشگاه نوکمپ در سال ۱۹۹۹ هم حضور داشت و کامبک منچستر و پیروزی ۲-۱ آنها را از بهترین لحظات زندگی خود توصیف می‌کند. حتی برای مردی که سرمایه ۱۵ میلیارد پوندی دارد و ۶۰ درصدر از سهام بزرگترین کمپانی شیمیایی جهان به نام «اینئوس» را در اختیار دارد هم برخی چیزها در زندگی قیمت ندارند و نمی‌توان آن لذت‌ها را با پول خرید.

برای شرکت اینئوس در مجموع ۲۶۰۰۰ نفر در ۱۹۴ سایت در ۲۹ کشور کار می‌کنند. مواد شیمیایی که این شرکت تولید می‌کند تقریبا در تمام موارد زندگی ما استفاده می‌شود؛ از خمیردندان و آب تمیز گرفته تا آنتی‌بیوتیک‌ها و بسته‌بندی مواد غذایی و عایق‌ها.

سرجیم رتکلیف

رتکلیف در حال حاضر دو باشگاه فوتبال دارد. او باشگاه سوئیسی لوزان را در سال ۲۰۱۷ و باشگاه نیس فرانسه را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. همچنین تیم دوچرخه‌سواری اسکای را هم در اختیار دارد و ده درصد از سهام تیم فرمول یک مرسدس بنز را هم از آن خود کرده است.

نکته جالب توجه این است که رتکلیف ثروت خود را در ۲۵ سال گذشته به‌دست آورد و قبل از آن زندگی پر زرق و برقی نداشت. او در دوران مدرسه چندان به درس توجهی نداشت و فقط عاشق فوتبال بود. خودش می‌گوید: «من فقط فوتبال بازی می‌کردم و فوتبال تمام چیزی بود که به آن علاقه داشتم.» او با بدترین نمرات وارد دانشگاه شد و از اولین شغلش هم اخراج شد.

پدرش نجار بود و بعد به اداره کارخانه ساخت مبلمان مشغول شد، و مادرش منشی بود. رتکلیف می‌گوید: «همیشه این تصور را داشتم که می‌خواهم موفق شوم. می‌خواهم میلیونر شوم. از ۱۸ سالگی این رویاها را در سر داشتم.»

او در تعطیلات تابستانی در شرکت نفت و گاز به کار مشغول شد اما در عرض سه روز اخراج شد. «رئیسم گزارش پزشکی من را خواند و متوجه اگزمای خفیف من شد و من را اخراج کرد.» او سپس به شرکت پارچه و مواد شیمیایی کورتولدز رفت و تا ۳۰ سالگی در آنجا ماند. رتکلیف برای خرید ماشین بهتر به معامله‌گری شرکت سرمایه‌گذاری Advent International روی آورد. می‌گوید: «حقوقم را سه برابر کردند و یک ماشین شیک به من پیشنهاد دادند. دنیای سرمایه‌گذاری ساده است: اگر معامله بدی انجام دهی اخراج می‌شوی. اگر هیچ معامله‌ای هم انجام ندهی اخراج می‌شوی. این شغل فرصت‌های زیادی به همراه داشت و به همین دلیل آن را انتخاب کردم. همیشه می‌دانستم که معامله خوبی از راه خواهد رسید.» رتکلیف در سال ۱۹۹۲ عملیات تخصصی مواد شیمیایی BP را به قیمت حدود ۴۰ میلیون پوند خرید و دو سال بعد آن را در بازار سهام عرضه کرد. و در سال ۱۹۹۸ شرکت را ترک کرد.

سرجیم رتکلیف

ازدواج اول او هم در همین زمان بعد از ۱۰ سال از هم پاشید و از همسرش آماندا تاونسون طلاق گرفت. این زوج دو پسر به نامهای جورج و ساموئل دارند. رتکلیف از همسر دومش هم یک دختر دارد و در حال حاضر با کاترین پولی زندگی می‌کند.

ثروت رتکلیف با خرید مواد شیمیایی مستقر در آنتورپ که شروع اینئوس بود، روز به روز افزایش یافت. او و شرکای تجاری‌اش «اندی کوری» و «جان ریس» به کشف پتانسیل‌های دست نخورده در کارخانه‌ها مشغول شدند. خودش در این باره توضیح می‌دهد: «امکانات نامحبوب شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کردیم و آنها را در دست می‌گرفتیم و بهتر اداره می‌کردیم و به سودآوری می‌رساندیم.»

معاملات بزرگتر شدند و رتکلیف در سال ۲۰۱۸ با سرمایه ۲۱ میلیارد پوندی ثروتمندترین مرد بریتانیا شد. در سالهای بعد کمی از سرمایه او از بین رفت و مجله فوربس ثروت فعلی او را در حدود ۱۵ میلیارد پوند تخمین می‌زند.

سرجیم رتکلیف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =