مس

ظرفیت صنعت مس جهانی در بخش معادن و مس تصفیه شده، طی ۴ ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی در شرایط کاهش تولید، افزایش یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۴ ماهه نخست امسال، ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۹ میلیون و ۷۸ هزار تن)، ۲.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تن)، ۳۷ صدم درصد افزایش یافت.

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۴ ماهه امسال، حدود ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶ میلیون و ۶۰۴ هزار تن بود که حاکی از کاهش ۹ دهم درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۸۰۰ تن «آسیا»، ۷۳۰ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۵۸۳ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۷ میلیون و ۸۳۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۷ میلیون و ۸۴۵ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۷ صدم درصدی است.

کاهش قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی یک سال گذشته میلادی، با کاهش حدود ۵۶۶ دلاری مواجه شده است. به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۵۰۰ دلار بر تن در ماه مارس ۲۰۱۸ به حدود ۵۹۵۷ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =