• ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر: 32139
  • readingTime: ۱ دقیقه
مس

کارخانجات و شرکت‌های زنجیره مس کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه بیش از ۹۸۱ میلیون دلار صادرات داشتند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، طبق آمارنامه‌های گمرک، صادرات آبان‌ماه زنجیره مس ۱۳۲ میلیون دلار به ثبت رسید که سهم کاتد مس ۵۸ میلیون دلار (۴۴ درصد از صادرات این ماه) بوده است.

امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در این زمینه می‌گوید: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پایین دست کاتد مس در حال دادن میوه است.

وی افزود: در محصولات مس صادراتی ماه آبان اقلامی چون ورق مسی (۱۰ هزار دلار در هر تن)، لوله های مسی (متوسط قیمت هفت‌هزار و ۸۹۲ دلار در هر تن)‌ و مفتول مس (متوسط قیمت هفت‌هزار و ۸۲۴ دلار در هر تن)‌ دیده می شود که بالاتر از نرخ کاتد صادراتی این ماه (با قیمت هفت‌هزار و ۶۲۱ دلار در هر تن) است.

به گزارش ایرنا، ایران با دارا بودن یک درصد از جمعیت جهان، بیش از ۶ درصد ذخایر مس دنیا را داراست؛ یعنی مس موجود در کشور بیش از ۶ برابر جمعیت است و با اکتشافاتی که تاکنون انجام شده رتبه پنجم در دنیا را کسب کرده‌ایم که با تداوم کار اکتشاف، این رتبه نیز بهبود خواهد یافت.

عدم انجام اکتشافات کافی و کمبود ماشین آلات و تجهیزات، همچنین بی‌توجهی به اولویت‌های معدنی در سال‌های گذشته، از جمله عوامل عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه است.

مس از جمله مواد معدنی است که در سال‌های آینده تقاضا برای آن بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =