تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال ایران برای کسب عنوان قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتسال ایران پس از شکست تایلند در نیمه نهایی از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه شامگاه شنبه در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت.

گزارش این مسابقه به شرح زیر است:

لیست تیم ملی فوتسال ایران: بهمن جعفری، سینا پرکاس، سعید مومنی، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، محمد حسین بازیار، محمد حسین درخشانی، علیرضا رفیعی پور، حمزه کدخدا، علیرضا جوان، مهدی اسد شیر، مهدی کریمی، حسین طیبی و مسلم اولاد قبا
سرمربی: وحید شمسایی

شرح بازی

نیمه اول: مسابقه از همان ابتدا سرعت بالایی داشت و این یوزهای ایرانی بودند که با دوندگی بالا و تکنیک ناب خود امان حریف را بریدند. ایران با آقاپور، طیبی و اولادقباد بارها با شوت‌ها و نفوذهای خود خطرناک ظاهر شدند، ولی بخت با ایران یار نبود تا ژاپن از دریافت گل زودهنگام در امان بماند. پس از موج حملات دقایق ابتدایی ایران، ژاپنی‌ها با بهبود عملکرد خود توانستند دقایق مالکیت خود را افزایش دهند و بازی را به تعادل بکشانند، حتی چند موقعیت خطرناک نیز خلق کنند که با درخشش مومنی دروازه ایران باز نشد.

با گذشت نیمی از زمان نیمه، بار دیگر ابتکار عمل در دست بازیکنان ایران بود و نوبت به درخشش گلر ژاپنی‌ها رسید تا اجازه گل‌زنی به بازیکنان ایران ندهد. با این حال سد مقاومت ژاپن بالاخره شکست و این تیم روی شوت عالی احمدعباسی گل اول را دریافت کرد؛ اما این پایان ماجرا نبود و اشتباه ایران در فاز دفاع، گل تساوی را تقدیم ژاپن کرد. در نهایت نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید.

نیمه دوم: این نیمه با برتری مطلق ایران آغاز شد،  همان ابتدا یک ضربه سهمگین از احمدعباسی نفس دروازه‌بان ژاپن را برید و سپس برای دقایق متوالی توپ و میدان در اختیار ایران بود. فرصت سوزی بازیکنان ایران این فرصت را به ژاپن داد تا بار دیگر بتواند از زیر فشار حملات ایران خارج شود و بازی به تعادل برسد،  با این وجود ژاپنی‌ها همچنان از خلق موقعیت عاجز بودند و ایران شانس بیشتری داشت.

اما این‌ ژاپن بود که از حداقل موقعیت خود روی جایگیری اشتباه مومنی استفاده کرد و گل برتری را به ثمر رساند. پس از این گل نیز روند برتری ایران ادامه پیدا کرد و ژاپن در لاک دفاعی فرورفت و باز هم این کروموتو، سنگربان آبی پوشان ژاپن بود که مقابل حملات ایران ایستادگی کرد. در دقایق پایانی شمسایی دست به پاورپلی زد و از تمام قوا برای حمله به سمت دروازه حریف استفاده کرد.

شرح گل

دقیقه ۱۵: سعید احمدعباسی با یک چرخش عالی و ضربه غیر قابل مهار از پشت محوطه جریمه گل اول بازی را برای ایران به ثمر رساند.

دقیقه ۱۶: اشتباه درخشانی، توپ را در موقعیت تک به تک در اختیار شیمیزو قرار داد تا تو با ضربه‌ای محکم گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه ۲۷: برخلاف روند بازی ژاپن یک ضربه ایستگاهی از میانه‌های زمین به دست‌آورد که جایگیری اشتباه بازیکنان و دروازه‌بان ایران این فرصت را به اولیویرا داد تا گل برتری ژاپن را به ثمر برساند.

دقیقه ۳۹: در حالی که ایران پاورپلی بازی می‌کرد، احمدعباسی پاس رو به عقب به دروازه خالی ایران داد و گل به خودی زد!

دقیقه ۳۹: جوان که کنار تیر دروازه حریف جایگیری کرده بود، در ثانیه پایانی گل دوم ایران را زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =