• ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 28562
  • readingTime: ۱ دقیقه
ققنوس

سخنگوی وزارت صمت گفت: مناقصه و واگذاری بهره‌بردار جدید معدن ققنوس یک پس از ابطال پروانه بهره‌برداری در پاییز سال گذشته در حال انجام است.

به گزارش ایراسین، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: شرکت ایمیدرو در تاریخ ۱۵ مرداد امسال، آگهی مناقصه بهره‌برداری از معدن ققنوس یک را منتشر کرده و اکنون اقدامات واگذاری به بهره‌بردار جدید در حال انجام است.

وی افزود: آذر ماه سال ۱۴۰۰، پروانه بهره‌برداری شرکت فعال در معدن ققنوس یک، باطل شده و از همان زمان به بعد این معدن غیرفعال است اما تمامی کارگران آن در سایر معادن ساماندهی و مشغول به کار شده‌اند.

قالیباف در ادامه گفت: بعد از ابطال پروانه بهره‌برداری، شرکت سابق اقدام به شکایات متعدد کرد که رسیدگی به هر کدام از آن‌ها زمان‌بر بود. همچنین بعد از ابطال پروانه بهره‌برداری در شورای معدن استان و شورای عالی معادن کشور مصوب شد که بهره‌برداری از معدن ققنوس، یک سال به شرکت دولتی ایمیدرو واگذار شود و در این مدت زمینه مناقصه و واگذاری به بهره‌بردار جدید فراهم شود که اکنون این کار در حال انجام است.

سخنگوی وزارت صمت در پایان یادآور شد: شکایات متعدد در دیوان عدالت اداری توسط بهره‌بردار سابق باعث شد زمان زیادی صرف تعیین تکلیف این موضوع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =