ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شرایط برگزاری بازی بدون هواداران را می‌پذیریم، اما باید در بازی برگشت نیز چنین شرایطی باشد و تماشاگران سپاهان نیز در بازی برابر استقلال در اصفهان اجازه حضور در ورزشگاه نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم فوتبال استقلال عصر پنجشنبه در نشست خبری پیش از بازی با فولاد مبارکه سپاهان اظهار کرد: می‌دانیم که هواداران این دیدار را الکلاسیکو فوتبال ایران می‌دانند و عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه غیرقابل باور است، آن‌ها می‌توانند انرژی و شور زیادی به تیم هدیه دهند. ما این شرایط را می‌پذیریم، اما باید در بازی برگشت نیز چنین شرایطی باشد و تماشاگران سپاهان نیز در بازی برابر استقلال در اصفهان اجازه حضور در ورزشگاه نداشته باشند.

وی ادامه داد: نقاط قوت و ضعف تیم سپاهان را آنالیز و برای آماده شدن و حضور در این بازی سخت کار کردیم و هفته‌ها تمرینات سخت و فشرده داشتیم. با این حال در بازی اول هیچ تیمی از جمله سپاهان و استقلال در بهترین شرایط خود نیستند و ما باید بازی به بازی پیشرفت کنیم و بیاموزیم. بازیکنان برای بازی فردا از نظر روحی بسیار آماده هستند و تمرکز بالایی دارند و تنها از شرایط عدم حضور تماشاگران نگران هستیم.

ساپینتو درباره شرایط باشگاه استقلال گفت: زمانی که به استقلال آمدم، می‌دانستم که به تیم قهرمان آمدم و انتظارات بالایی وجود دارد. تاکنون از شرایط باشگاه راضی هستم و همه متحدانه دست در دست هم دادند تا هر کمکی که می‌توانند را انجام دهند. اگرچه با لیگ برتر ایران آشنایی زیادی نداشتم، اما در این مدت با تمرکز بالا شرایط و تیم‌ها را را بررسی کردم.

سرمربی استقلال با اشاره به نحوه آماده‌سازی تیم تاکید کرد: اردو و تمرینات خوبی را داشتیم و بازیکنان به خوبی برای برگزاری لیگ برتر آماده هستند. در این اردو 10 روز پرفشار داشتیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی را برگزار کردیم و برای بازی فردا آماد هستیم.

جدایی دانشگر تصمیم خودش بود

وی درباره جذب محبی گفت: از روز اول برای آوردن محبی تلاش کردیم، اما او آزاد نبود و با سانتاکلارا قرارداد داشت. او بازیکن جوانی است و می‌خواست فرصت حضور در اروپا را از دست ندهد. همینطور مدیریت باشگاه سانتاکلارا تغییر کرد و روند مذاکرات و جذب بازیکن طولانی شد. به عقیده من سطح باشگاه استقلال و سانتاکلارا یکی است و هر دو باشگاه برای رشد بازیکن مناسب هستند. از طرفی بسیاری دیگر از تیم‌های ایرانی نیز محبی را می‌خواستند و از همین روی جذب او یک دستاورد بزرگ برای باشگاه استقلال است.

ساپینتو در پاسخ به سوالی درباره ترافیک سنگین خط تهاجمی تیمش توضیح داد: استقلال در فصل پیش بازیکنان خوبی به ویژه مدافعان بسیار خوبی داشت، اما در فاز تهاجمی خوب ظاهر نمی‌شدند. از این روی تصمیم من این بود که حداقل 70 درصد ساختار تیم را حفظ کنم و از بازیکنانی که دارم راضی هستم. اگرچه روی کاغذ مهاجمان زیادی دارم، اما بسیاری از این بازیکنان در پست‌های دیگری از جمله وینگر نیز می‌توانند بازی کنند.

سرمربی استقلال درباره جدایی محمد دانشگر تصریح کرد: دانشگر تصمیم خودش بود که برود و من دخالتی در این موضوع نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که برای منتقدان چه پیامی دارید تا با استقلال همراه شوند، گفت: انسان مثبتی هستم و نسبت به خودم و تیمم اعتماد به نفس بالایی دارم، همه می‌دانیم که لیگ برتر یک ماراتن است و ما همه همدل و یکدست برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنیم.

ساپینتو درباره عدم وجود VAR در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این فناوری یک امر بسیار مهم و ضروری است. چنین فناوری باید در لیگ برتر فوتبال ایران وجود داشته باشد، زیرا در نتایج بسیار تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =