علی رستمی

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: دسترسی به ماشین‌آلات معدنی، یکی از مهم‌ترین معضلات بخش معدن است که شرکت ملی مس در تلاش است با هزینه یک هزار میلیارد تومان، این مشکل را مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار ایراسین علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه با اشاره به اینکه قیمت مس کاتد در سال گذشته به طور میانگین، ۹ هزار و ۴۷۰ دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در میان‌مدت کاهش و در بلندمدت افزایش پیدا کند، اظهار کرد: ایران با ۱۸ میلیارد تن مس، در رتبه ششم ذخایر مس جهان قرار گرفته است و برای بیش از ۲۰۰ سال آینده، ماده معدنی مس داریم.

وی افزود: میزان حفاری شرکت ملی مس ایران ۱۳۰ هزار متر بوده است که این مهم باید به بیش از ۲۲۰ هزار متر افزایش یابد و فعالیت اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران باید توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه ایران در تولید مس در رتبه ۱۸ دنیا قرار دارد گفت: باید این رتبه بهبود پیدا کند تا شاهد افزایش تولید بالغ بر ۲۵۰ هزار تن کاتد مس باشیم.

رستمی اظهار کرد: صادارت شرکت ملی مس به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و تمام شرایط افزایش درآمد اعم از تامین نیروی انسانی متخصص در صنعت مس فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه ۲۴ دنیا در مصرف مس دنیا را دارا است گفت: به دنبال بهبود این رتبه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: شاهد رکوردشکنی شرکت ملی صنایع مس ایران در تولید انواع محصولات اعم از کاتد مس ( ۲۸۵ هزار و ۱۵ تن)، سنگ سولفور ( ۵۳ هزار و ۹۲۱ تن)، کنسانتره مس (یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۸۳ تن)، کنسانتره مولیبدن ( هشت هزار و ۲۷۵ تن) و کنسانتره فلزات گران‌بها ( ۸۴۴ تن) از زمان راه‌اندازی شرکت بوده‌ایم و به دنبال افزایش تولید و همچنین فروش انواع محصولات شرکت ملی مس در سال جاری هستیم.

رستمی گفت: فروش داخلی و صادراتی شرکت مس در مجموع با رشد ۹۲ درصدی همراه بوده است. سود عملیاتی شرکت ۸۶ درصد و سود خالص شرکت ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی تصریح کرد: مس دره‌زار با ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس، مس دره‌آلو با ۱۰۰ هزار تن کنسانتره مس، فلوتاسیون مس سرچشمه با ۷۰ هزار تن کسانتره مس و همچنین لیچینگ مس سونگون، چهار پروژه مهم شرکت ملی مس در سال جاری است. پروژه تغلیظ مس سونگون در سال جاری در حال انجام است و در شهربابک و میدوک نیز در حال فعالیت هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران کمبود آب و برق را یکی از معضلات موجود در بخش تولید دانست و گفت: در تلاش هستیم اقدامات لازم را به منظور تامین زیرساخت‌های لازم انجام دهیم.

رستمی گفت: دسترسی به ماشین‌آلات معدنی، یکی از مهم‌ترین معضلات بخش معدن است که شرکت ملی مس در تلاش است با استفاده از بیش از یک هزار میلیارد ماشین‌آلات، این مشکل را مرتفع سازد.

وی بیان کرد: شرکت ملی مس، توجه ویژه‌ای به مقوله نیروی انسانی داشته است و تعداد نیروی انسانی این شرکت به بیش از ۵۰ هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد رسید.

مدیر عامل فملی گفت: در تلاش هستیم به افزایش تولید کنسانتره، مس کاتد و مس محتوی تا پایان سال جاری دست پیدا کنیم.

رستمی افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری، در تولید کاتد و اسیدسولفوریک جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده هستیم و رکوردشکنی‌های قابل توجهی در تولید و فروش این محصولات به ثبت رسیده است.

وی گفت: علی‌رغم کاهش قیمت مس در بورس فلزات لندن، توانسته‌ایم به رشد ۲۸ درصدی در وزن و ۵۳ درصدی در فروش محصولات خود طی سه ماهه ابتدایی امسال دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تمام تلاش خود را جهت اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس در سال جاری به کار خواهیم گرفت و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =