• ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 26996
  • readingTime: ۱ دقیقه
میزگرد تخصصی چالش‌های خصوصی‌سازی معادن ایران

بهرام شکوری در خصوص تعامل وزارت صمت با کشور بلاروس با هدف واردات ماشین آلات صنعتی گفت: امکان واردات ماشین آلات از بلاروس وجود دارد در نتیجه می‌توان این تجربه را در اختیار وزارتخانه قرارداد و از دوباره‌کاری و صرف زمان تیم وزارت خانه برای برقراری این ارتباط خودداری کرد، چرا که این ارتباط از سال‌های پیش برقرار شده و وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهرام شکوری، فعال حوزه معدن و صنایع معدنی در خصوص صحبت فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص تصمیم این وزارتخانه برای واردات ماشین آلات معدنی از بلاروس و اعزام هیئتی از ایران به این کشور، اظهار کرد: اینجانب سال‌ها مدیریت مجموعه‌های بزرگ پیمانکاری معدنی را بر عهده داشته‌ام و در معادن بزرگ کشور فعالیت کرده‌ام و در همین دوران اولین ماشین آلات با برند بلاز را از بلاروس وارد کرده و مورد استفاده قرار داده‌ایم. ارتباط با این کشور وجود دارد و برای مثال تراک‌های ۱۵۰ تنی بلاز در حال حاضر در کشور و در پروژه‌های معدنی مشغول‌اند.

وی افزود: فعالان معدنی و پیمانکاران دیگر هم این ماشین‌آلات را خریداری کرده‌اند و این ماشین‌آلات در آن مجموعه‌ها موجود است و امکان واردات بلاز از بلاروس کماکان وجود دارد در نتیجه می‌توان این تجربه را در اختیار وزارت‌خانه قرارداد و از دوباره‌کاری و صرف زمان تیم وزارتخانه برای برقراری این ارتباط خودداری کرد، چرا که این ارتباط از سال‌های پیش برقرار شده و وجود دارد.

رئیس انجمن مس ایران افزود: ما از این مجموعه خرید کرده، راضی بودیم و اکنون هم این ماشین آلات در معادن مس در حال کار فعالیت هستند.

شکوری ادامه داد: اکنون سایزهایی که در دنیا در حوزه معادن به کار گرفته می‌شود بالای ۳۶۰ تن است و هوشمندسازی ماشین‌آلات در بسیاری از کشورها صورت گرفته و حتی ماشین‌های خودران هم موجود و بدون راننده در معادن مختلف در حال فعالیت هستند.

وی گفت: این در شرایطی است که ما هنوز در واردات ماشین آلاتی که نسل دوم تکنولوژی را دارند دچار مشکل هستیم و به نظر می‌رسد که باید در ماشین آلات ظرفیت‌هایی که داخل کشور تولید نمی‌شود آزادسازی کامل و برای همه اعمال شود و البته و به تناسب، تولیدات داخلی توسط بخش خصوصی رصد و بررسی کیفیت می‌شود.

این فعال معدنی افزود: انجمن‌های صنفی نیز می‌توانند به این موضوع ورود کنند و میزان تولید را بررسی و برای مازاد تقاضای فعالان معدنی برنامه‌ریزی کنند که واردات مناسب صورت بگیرد تا معادن کوچک و متوسط، مانند معادن شن و ماسه، نیز دچار مشکل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =