تورج زارع مدیرعامل آلومینای جاجرم

مدیرعامل آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم خراسان شمالی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تن بوکسیت به عنوان ماده اولیه مورد نیاز این مجتمع از کشور ترکیه وارد می‌ شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، تورج زارع اظهار داشت: برداشت بوکسیت از معدن تاش سمنان از سال ۹۸ متوقف شده است که در این زمینه به ناچار این ماده معدنی از کشور ترکیه وارد می شود.

وی تصریح کرد: واردات مواد اولیه این مجتمع هزینه های بسیار زیادی را تحمیل می کند.

زارع با بیان اینکه بخش خصوصی اکنون نیاز این مجموعه به ماده معدنی را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: میزان مصرف بوکسیت به عنوان ماده اولیه معدنی این مجتمع، یک میلیون تن در سال است و بر این اساس این کارخانه تا ۳۰ سال دیگر ماده اولیه معدنی ذخیره را دارد.

وی افزود: آلومینای ایران تمامی تکالیف زیست محیطی خود را انجام داده است و معادن مواد اولیه این مجتمع تاییدیه‌های زیست محیطی را دریافت کرده اند.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =