• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 24378
  • readingTime: ۴ دقیقه
سردار آزمون

آخر هفته فوتبال اروپا با درخشش لژیونرهای فوتبال ایران از جمله آزمون، عابدزاده و قدوس همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار آزمون در اولین حضور ثابت خود در ترکیب تیم تازه‌اش یعنی بایرلورکوزن توانست یک گل بنزمایی برابر تیم گروتر فورث به ثمر برساند. در حالی‌ که بازی در دقیقه 18 در میانه میدان آرام دنبال می‌شد، یک ارسال از زمین خودی برای مهاجمان لورکوزن بی‌نتیجه بود و به نیک فیرخیور مدافع هلندی گروتر فورث رسید. سردار آزمون که در تعقیب این مدافع بود، فیرخیور را وادار کرد که با یک پاس رو به عقب آندره‌اس لینده سنگربان تیمش را صاحب توپ کند.

سماجت و پیگیری آزمون باعث شد تا او روی پای گلر میزبان آمده و لینده را مجبور به یک اشتباه بزرگ کند. اشتباهی که آزمون همچون یک شکارچیِ در کمین طعمه، آن را از مقابل دروازه ربود و با یک ضربه نرم و بغل پا دروازه گروتر فورث را باز کرد و نخستین گلش را با پیراهن لورکوزن به ثمر رساند. آزمون در این بازی خوش درخشید و یک پاس گل هم به پالینیو داد، مهاجم ایرانی که 73 دقیقه برای تیمش بازی کرد در نهایت با نمره 8.6 به عنوان بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

کامبک یاران عابدازده

در یکی از مسابقات هفته سی و هفتم لالیگا ۲ اسپانیا، تیم فوتبال پونفرادینا که مثل سه دیدار گذشته‌اش امیر عابدزاده را درون دروازه داشت، به مصاف تیم رده بیست و یکمی فوئن‌لابرادا رفت. عابدزاده که هفته گذشته نمایش خوبی در جریان برتری تیمش مقابل لوگو ارائه کرده بود، در نیمه اول مسابقه امروز مقابل فوئن‌لابرادا دو گل خورد تا پونفرادینا با شکست ۲ بر صفر به رختکن برود.

در شرایطی که یاران عابدزاده یک پنالتی در دقیقه ۶۹ از دست داده و در آستانه شکست قرار داشتند، یک بازگشت شگفت‌انگیز و عجیب رقم زدند و در دقایق ۸۸، ۲+۹۰ و ۹+۹۰ سه گل به ثمر رساندند و توانستند به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند و بازی باخته را با برد عوض کنند. امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی پونفرادینا در جریان دیدار امروز مقابل فوئن‌لابرادا که دو واکنش، ۴۰ لمس توپ، ۱۰ شوت بلند صحیح و ۱۹ پاس با دقت ۶۵ درصدی داشت، سی و یکمین بازی فصل خود در لالیگا ۲ اسپانیا را انجام داد.

آزمون گل زد/ عملکرد خوب قدوس برابر تاتنهام

درخشش قدوس برابر مرغ‌ها

تیم فوتبال تاتنهام در لیگ برتر انگستان شب گذشته و در یک دیدار سرنوشت‌ساز برابر تیم برتفورد قرار گرفت، مرغ‌های لندنی که برای کسب رده چهارم و صعود به لیگ قهرمانان اروپا با آرسنال رقابت می‌کنند، در برابر یاران قدوس با نتیجه صفر بر صفر متوقف شدند. این نتیجه در حالی اتفاق افتاد که توپچی‌ها موفق شدند منچستر یونایتد را شکست دهند و حالا در جدول با دو امتیاز از رقیبت دیرینه خود پیش افتادند.

در بازی سامان قدوس، بازیکن ایرانی برتفورد از ابتدای در ترکیب تیمش قرار داشت و در جناح راست کمربند پنج نفره دفاعی تیم خود ایفای نقش می‌کند. قدوس شب گذشته 78 دقیقه بازی کرد و توانست نمره خوب 7 را به دست آورد. او در این بازی 20 پاس ارسال کرد که 14 تای آن‌ها به مقصد رسید ضمن اینکه شش دفع توپ در این بازی ثبت کرد تا در بسته نگه داشتن دروازه تیم خود نقش پررنگی داشته باشد.

تقابل یاران محبی و علیپور در پرتغال

در یکی از مسابقات هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال، تیم سانتا کلارا که محمد محبی را جزو نفرات ذخیره داشت، مقابل ماریتیمو قرار گرفت که این تیم نیز علی علیپور را در ترکیب و خط حمله‌اش داشت. نیمه اول مسابقه با پیروزی ۲ بر صفر یاران محبی پایان پیدا کرد، اما در نیمه دوم ماریتیمو شکل هجومی‌تری گرفت و در حالی که یک گل مردود هم به ثمر رساند، با فشار حملات خود توسط مهاجم ایرانی‌اش به گل اول دست یافت.

علی علیپور که آخرین بار در هفته بیست و دوم لیگ برتر پرتغال دو گل به ثمر رسانده و پس از آن در هشت مسابقه متوالی نتوانسته بود دروازه حریفان ماریتیمو را باز کند، امشب موفق به انجام این کار شد و زمینه فرار تیمش از باخت مقابل یاران محبی را فراهم کرد. ماریتیمو در دقیقه ۶۴ روی یک ضد حمله سریع از سمت چپ زمین نفوذی انجام داد که ارسال آندره فیلیپه به مقابل تیرک دوم را علی علیپور با ضربه سر شیرجه‌ای تبدیل به گل کرد.

یاران علیپور در دقیقه ۸۵ گل دوم و تساوی را زدند که پس از پنج دقیقه محمد محبی به ترکیب سانتا کلارا اضافه شد، اما در نهایت بازی با توقف این تیم مقابل ماریتیمو به پایان رسید. علی علیپور در حضور ۹۰ دقیقه‌ای مقابل سانتا کلارا توانست هفتمین گل خود در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال را در سی و یکمین بازی فصل خود به ثمر رساند و محمد محبی نیز برای چهاردهمین بار در این مسابقات به میدان رفت.

آزمون گل زد/ عملکرد خوب قدوس برابر تاتنهام

در دیگر بازی لیگ برتر پرتغال پیام نیازمند در شبی که پورتیموننزه توانست مقابل موریرنسی پیروز شود، روی نیمکت قرار داشت. سید پیام نیازمند، دروازه‌بان ایرانی پورتیموننزه پس از انجام نخستین بازی خود در لیگ برتر پرتغال در هفته گذشته برابر پورتو و تحمل یک شکست سنگین، مقابل موریرنسی نیمکت‌نشین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =