سنگ آهن

داده‌های معاملاتی چین نشان می‌دهد معاملات آتی سنگ آهن معیار در این کشور با رشد ۴ درصدی در معاملات در آخرین جلسه به دنبال بهبود تقاضای فولادسازان، به بالاترین سطح خود از ۸ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، معاملات آتی سنگ آهن معیار در چین روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه، ۴ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود از ۸ ماه گذشته رسید. فعال‌ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در سپتامبر، با ۴.۱ درصد افزایش به ۹۴۵ یوان معادل ۱۴۸.۴۹ دلار در هر تن رسید و علت این افزایش نیز این بود که تقاضا در تولیدکنندگان فولاد پس از اختلالات همه‌گیر بهبود یافت.

قیمت نقطه‌ای سنگ آهن با خلوص آهن ۶۲ درصد برای تحویل به چین SH-CCN-IRNOR۶۲، دوم آوریل یعنی روز شنبه ۱۳ فروردین ماه، به ۱۵۹.۵ دلار در هر تن رسید.

تحلیلگران Huatai Futures در یادداشتی نوشتند:« در حال حاضر، کسادی بازار املاک در چین مصرف فولاد و سنگ آهن را کاهش داده اما ذخایر سنگ آهن رو به کاهش است.».

طبق گزارش استیل هوم، ذخایر سنگ آهن بندری در چین در هفته منتهی به اول آوریل به ۱۵۵.۶ میلیون تن رسید که ۴ میلیون تن نسبت به هفته قبل و ۳.۳ درصد نسبت به اوج خود در اواسط فوریه کاهش داشت.

به گفته این تحلیلگران، با فرض اینکه چین اقتصاد خود را تثبیت کند و بخش املاک و مستغلات را برای رشد تحریک کند، تقاضا برای سنگ آهن در حال افزایش است.

قیمت سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز افزایش یافت. قیمت زغال سنگ کک برای تحویل در ماه مه ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۲۴۱ یوان در هر تن رسید. قیمت کک نیز با جهش ۲.۸ درصدی به ۴۰۷۵ یوان در هر تن رسید.

قیمت میلگرد فولادی مصالح ساختمانی در بورس آتی شانگهای، برای تحویل در ماه اکتبر، ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۵۱۲۱ یوان در هر تن رسید.

برخی تحلیلگران در این خصوص معتقدند تقاضای پایین دستی میلگرد فولادی به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده است.

قراردادهای آتی کویل‌های نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود، نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۵۲۶۸ یوان در هر تن رسید. همچنین قرارداد آتی فولاد ضد زنگ شانگهای برای تحویل در ماه می هم با ۲.۹ درصد افزایش به ۲۰ هزار و۸۳۰ یوان در هر تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =