علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان گفت: تولید گندله سنگ آهن توسط شرکت فولاد سنگان در این استان از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۹ با ۲۲ درصد افزایش به بالغ بر چهار میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت. ​

به گزارش ایراسین، علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان اظهار کرد: تولید گندله سنگ آهن توسط شرکت فولاد سنگان در این استان از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۹ با ۲۲ درصد افزایش به بالغ بر چهار میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت.

علی امرایی افزود: هدف گذاری این شرکت برای تولید گندله سنگ آهن در سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود این در حالی است که بالغ بر چهار میلیون تن و بیشتر از نیاز تولید شد.

وی ادامه داد: علاوه بر رشد تولید ۲۲ درصدی در تولید گندله سنگ آهن، شرکت فولاد سنگان خواف خراسان در سال قبل موفق به کسب عنوان رتبه A در شرکتهای گروه فولاد مبارکه اصفهان و صعود ۴۵ پله ای در رتبه بندی این بخش شد و این نشان دهنده تلاش گسترده و همدلی تمامی ارکان این شرکت در حوزه های مختلف بهره برداری، بازرگانی، سرمایه های انسانی، مالی ، توسعه و فناوری و تعالی سازمانی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف خراسان گفت: اگر محدودیت های ناشی از قطع برق، گاز و تاثیر مستقیم آن بر کاهش تولید نبود، این شرکت توانایی تولید بالغ بر پنج میلیون تن گندله سنگ آهن را داشت و می توانستیم از ظرفیت اسمی پیش بینی شده هم عبور کرده و شاهد تحقق رکوردی فوق العاده در حوزه تولید گندله در کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت فولاد سنگان خراسان با تولید روزانه بیش از ۱۸ هزار تن در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ و تنها تولید ۴۷۰ هزار تن در یک ماه انتهایی سال رکوردی جدید در تولید ماهیانه گندله را ثبت کرد.

امرایی اظهار داشت: این شرکت از ابتدای راه اندازی تاکنون، قریب به ۱۴ میلیون تن گندله سنگ آهن تولید کرده است که نشان از ظرفیت بالای فولاد سنگان در تحقق اهداف و برنامه های تولیدی دارد.

وی، نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: پرسنل و مسوولان این شرکت کوشش می کند با تلاش خستگی ناپذیر رکوردهای روزانه و ماهیانه جدید در تولید گندله سنگ آهن ثبت و با عبور از ظرفیت اسمی پیش بینی شده در توسعه و رونق اقتصادی تولید سنگ آهن در کشور نقش بیشتر داشته باشند.

سنگ آهن ماده اولیه تولید فولاد است که پس از تبدیل به کنسانتره و سپس گندله به فولاد تبدیل می‌شود.

گندله از کنسانتره سنگ آهن به صورت گلوله کردن و پختن تولید می‌شود و به عنوان ماده اولیه در کوره احیای مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گندله گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =