• ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 23550
  • readingTime: ۳ دقیقه
فیفا

یکی از معتبرترین خبرنگارهای دنیای فوتبال خبر داد که فیفا تعلیق فوتبال ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی در مشهد میزبان تیم ملی لبنان بود که در نهایت با نتیجه دو بر صفر این دیدار را پیروز شد. اما مهم‌ترین اتفاق این بازی پشت درب‌های ورزشگاه امام رضا (ع) رخ داد، جایی که صدها بانوی هوادار تیم ملی علی‌رغم در دست داشتن بلیط اجازه ورود در ورزشگاه را پیدا نکردند.

انبوه هواداران پشت در مانده و اصرار آن‌ها به حق خود یعنی حضور در ورزشگاه، باعث ایجاد تنش‌هایی در بیرون از ورزشگاه شد که تصاویر آن، اصلا در خور فوتبال ایران نبود. این اتفاقات باعث شد تا بار دیگر ورود زنان به ورزشگاه‌ها تبدیل به نقل محافل ورزشی شود و سر زبان‌ها بیافتد.

از طرفی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) بارها درباره حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران تاکید کرده و پیش تر نیز اخطارهای بسیاری داده بودند. ورود زنان در بازی قبلی تیم ملی در ورزشگاه آزادی روزنه امیدی را برای نجات فوتبال ایران از جریمه‌های سنگین باز کرد، اما این روزنه‌ها با اتفاقات مشهد بسته و تبدیل به حاشیه شد.

حواشی این اتفاقات به قدری زیاد بود که رئیس جمهور امروز به وزیر کشور دستور داد تا این موضوع را بررسی و گزارش کاملی از آن تهیه کند.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در مصاحبه‌ای درباره این اتفاقات اظهار کرد: آنچه که به طور اجمالی دوستان ناجا به من گزارش داده‌اند و باید جزئیاتش دقیق‌تر بررسی شود، این بود که زمانی که ورزشگاه نسبتا پر شده بود و تعدادی بیش از چیزی که پیش بینی شده بود در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند، افراد دیگری تلاش کردند که وارد ورزشگاه شوند. طبیعتا فرماندهی انتظامی موظف بوده که از ورود افرادی که بیش از حد ظرفیت قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، جلوگیری کند. به طور طبیعی نیروی انتظامی وظیفه ذاتی خودش را انجام داده است. بقیه جزئیات نیز پس از بررسی به استحضار ملت عزیر خواهد رسید.

وی در واکنش به شایعه‌ای مبنی بر اقدام دو کافی‌نت به فروش بلیت تقلبی گفت: در گزارشاتی که آمده، یک گزارش هم این است که عده‌ای خارج از ضوابط و به طور جعلی شروع به فروش بلیت کرده‌اند و به همین دلیل یک حجم زیادی بلیت فروش رفته است. گفته می‌شود در حد 27 هزار بلیت فروش رفته، در حالی که ظرفیت ورزشگاه امام رضا (ع) 24 هزار نفر است. از طرفی بر اساس مصوبه هیات کرونا باید تنها 10 هزار نفر در ورزشگاه حضور می یافتند.

همچنین فدراسیون فوتبال ایران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اخبار منتشر شده در خصوص ممانعت از ورود اشخاص دارای بلیط اعم از آقایان و بانوان غیر واقعی بوده و در حالی که در اطلاعیه و اخبار مختلف از فوتبال دوستان عزیز درخواست شد بدون تهیه بلیط به شکل قانونی و با ثبت و ورود اطلاعات صحیح در اطراف ورزشگاه حاضر نشوند متاسفانه هزاران نفر از آقایان و بانوان فوتبال دوست بدون در اختیار داشتن بلیط در اطراف استادیوم حضور یافته و خواستار ورود به ورزشگاه بودند که این اتفاق موجب بروز اتفاقات و مشکلات مختلف و متعدد شد. بر اساس بانک اطلاعاتی سامانه بلیط فروشی مجموعا تنها 9 نفر از بانوان در این سامانه اقدام به خرید بلیط در بخش جایگاه آقایان کرده بودند که حداکثر طی 48 ساعت وجوه دریافت شده به این اشخاص بازگردانده خواهد شد. برخی دیگر از موارد ثبت شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز مصداق تخلف و ثبت اطلاعات غیر واقعی به شمار می رود که بر اساس عدم انطباق اطلاعات وارده با کارت شناسایی ملی بلیط های دریافت شده به این صورت نیز فاقد اعتبار می باشد».

با این حال این اخبار به گوش فیفا و ای اف سی رسیده و اخبار خوبی از سوئیس مخابره نمی‌شود. شایعات قوی مبنی بر احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد، موضوعی که پیش تر بارها توسط فیفا هشدار داده شده بود.

در تازه ترین ادعا جیانلوکا دی‌مارزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی در توییتی نوشت که فیفا حذف ایران از جام جهانی قطر و تعلیق فوتبال ملی و باشگاهی این کشور را بررسی می‌کند.

البته ادعا دی مارزیو در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های ایتالیایی در روزهای گذشته بارهای درباره احتمال حضور ایتالیا در جام جهانی صحبت می‌کنند و بعید نیست این فشار رسانه‌ای برای همین موضوع باشد. با این حال سایه تعلیق بیش از پیش بر فوتبال ایران احساس می‌شود، تعلیقی که نه تنها تیم ملی را از جام جهانی، بلکه تیم‌های سپاهان و فولاد را از رقابت‌های آسیایی نیز حذف خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =