میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار

در دومین روز از چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران، میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار با محوریت هوشمندسازی معادن روباز برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از مس پرس، «میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار» یا محوریت ضرورت‌ها و چالش‌ها، عوامل خلق آینده پایدار معدن در ایران، بیولیچینگ و چشم‌انداز آتی آن در صنعت مس، معدنکاری و محیط زیست (رویکردها و چالش‌ها) و معرفی مدل اکوسیستم توسعه فناوری مجتمع مس سرچشمه با حضور مدیران امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

محمد محمودی مؤمن‌آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه در این میزگرد با اشاره به مزایای اصلی اتوماسیون در معادن، گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید، افزایش ۱۴ درصدی بهره‌وری، کاهش عملیاتی ۱۲ درصدی و کاهش ۸ درصدی تعمیر و نگهداری، کاهش خسارت و آسیب و بهینه‌سازی طرح معدن حاصل اتوماسیون در معادن است.

وی با اعلام اینکه در معدن مس سرچشمه بعد از ۱۴ ماه برنامه مدون هوشمندسازی طراحی شده، افزود: ۲ سامانه هوشمندسازی معدن ساخته شده و برای اولین بار در کشور پایش آنلاین در معدن سرچشمه در شهریور ماه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه ادامه داد: با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معدن سریدون به عنوان معدن هایتک و پیشرفته در شرکت ملی صنایع مس ایران و خاورمیانه خواهد بود.

در ادامه این میزگرد، سید هادی حسینی مشاور واحد تحقیقات معدنی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، محسن کشاورز مشاور واحد تحقیقات فنی و مهندسی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، زهرا منافی رییس واحد تحقیقات هیدرومتالورژی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، مهدی خراسانی‌پور مشاور واحد تحقیقات آب و محیط زیست امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، مسعود رضایی‌زاده مشاور واحد تحقیقات فنی و مهندسی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه به سخنرانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =