استیل پرایس

پنل «اقدامات سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت فرآوری سنگ آهن کم عیار و احیای معادن» در اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت تکنولوژی‌های پیشرفته فرآوری سنگ آهن برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایراسین پنل «اقدامات سازمان‌ها، و شرکت‌ها در جهت فرآوری سنگ آهن کم عیار و احیای معادن» در اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت تکنولوژی‌های پیشرفته فرآوری سنگ آهن برگزار گردید.

در این پنل ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: در حوزه فولاد باید به چند نکته توجه کرد. اولین مسئله قابل توجه بومی سازی است. در کنار رخدادهای مختلفی که در حوزه معدن رخ داده ما در دوره‌ای از تکنولوژی روز دنیا عقب ماندیم به همین دلیل باید از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه حمایت کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم فاصله خود را با دنیا کم کرده و حرفی برای گفتن داشته باشیم حتما باید تولیدکنندگان به مسئله بومی سازی توجه کنند. شرکت‌های سازنده نیز که پیشرو در انتقال تکنولوژی و بومی سازی هستند باید خود را بیش از پیش معرفی کنند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید همکاری معدن کاران و فولادکاران تقویت شود. تضادی که بین تولیدکنندگان وجود دارد به ما زیان می‌رساند و بنابراین لازم است این موارد به حداقل برسد.

جمیلی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد تولیدکنندگان فولاد گفت: در برنامه معادن فراسرزمینی باید در دو بخش همکاری کرد. اول سرمایه‌گذاری در معادن کشورهای دیگر مانند افغانستان است و بخش دوم فعال کردن 1000 معدن کوچک و متوسط مقیاس است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. از شرکت های تولید کننده می خواهم برای اینکه بتوانیم در معادن کوچک اکتشافات انجام شود در این بخش مشارکت فعال داشته باشیم.

وحید شیخ زاده، مدیرعامل شرکت فکور صنعت، نیز اظهار کرد: دانش فرآوری و ایده‌های جدید در بخش نرم افزار نوآوری در حوزه معدن و تکنولوژی تجهیزات بخش سخت افزاری این حوزه را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: صرف وجود تکنولوژی باعث حل مسائل نمی‌شود. ایده کار روی سنگ آهن‌های کم عیار سدهای باطله به 6 مرحله نیاز دارد؛ سرمایه‌گذاری روی مراکز تحقیقاتی پیشرفته، سرمایه‌گذاری روی نیروی ماهر و خلاق، شناخت و دانش فرآوری، شناخت و دانش به کار گیری تکنولوژی، تلفیق دانش فرآوری و تکنولوژی و در نهایت بهره‌وری است.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت گفت: یک شرکت ایرانی در حوزه معدن و فرآوری معدنی موفق به استفاده از اینترنت اشیا برای کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، توقف کارخانه و هزینه تجیزات را شده است اما متاسفانه در ایران به این مسائل توجه چندانی نمی‌شود.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری دو معدن در استرالیا دو معدن با عیار کم سرمایه‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =