تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی با نتیجه ۶۹ بر ۷۳ مقابل قزاقستان تن به شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی بسکتبال ایران در قالب مسابقات انتخابی پنجره دوم جام جهانی ۲۰۲۳ عصر امروز (پنجشنبه) در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی قزاقستان قرار گرفت. شاگردان مصطفی هاشمی در تیم ملی ایران دیدار قبلی خود در این مرحله از رقابت‌ها برابر بحرین پشت سر گذشتند و با نتیجه ۱۰۰ بر ۶۴ موفق به شکست حریف شدند تا با آمادگی کامل پا به این دیدار حساس بگذارند. این بازی در حالی آغاز شد که دو تیم برای صدرنشینی در گروه نیاز به پیروزی در این بازی داشتند.

در این دیدار تیم‌ ملی بسکتبال ایران در حالی که در پایان کوارتر سوم اختلافی ۱۰ امتیازی با حریف ایجاد کرده بود، در نهایت با یک عملکرد ضعیف در کوارتر آخر با نتیجه ۶۹ بر ۷۳ نتیجه را واگذار کرد.

گزارش بازی

اسامی ۱۲ بازیکن حاضر در تیم ملی ایران برای این بازی به شرح زیر است: محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، نوید خواجه زاده، سعید داورپناه، احسان دلیرزهان، نوید رضایی‌فر، آرمان زنگنه، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمی، مهدی کامرانی، سجاد مشایخی و سالار منجی بازیکنان ایران برای این بازی بودند.

کوارتر اول (ایران ۱۵ – ۱۸ قزاقستان): در کوارتر اول قزاق‌ها شروع نسبتا بهتری داشتند و با یک پرتاب سه امتیازی از ایران پیش افتادند. ایران در ابتدای این کوارتر در زیر تور دچار اشتباهاتی شد، اما ارسلان کاظمی با یک پرتاب سه امتیازی چراغ اول را روشن کرد. یوزهای ایرانی در ادامه این کوارتر تلاش زیادی برای رسیدن به سبد قزاق‌ها داشتند، اما با بدشانسی پرتاب‌های سه امتیازی بازیکنان به تور نشست. از طرفی خطاهای بی‌شمار قزاق‌های زیر تور خودشان کار را برای بازیکنان ایران سخت و پرفشار کرده بود. قزاق‌ها در این کوارتر نهایت استفاده را از پرتاب‌های سه امتیازی کردند و توانستند با برتری سه امتیازی کوارتر را به پایان برسانند. از طرفی کم‌دقتی بازیکنان ایران نیز و ضعف در استفاده از توپ‌های زیر تور حریف اجازه این برتری را به قزاق‌ها داد.

کوارتر دوم (ایران ۳۸ – ۳۶ قزاقستان): آسمان‌خراش‌های ایرانی این کوارتر را بهتر از کوارتر قبلی آغاز کردند و دانک زیبای ارسلان کاظمی روحیه تیم ملی را دو چندان کرد. در این کواتر ضریب اشتباهات فردی بازیکنان قزاقستان نیز افزایش یافت و بازیکنان ایران توانستند برای اولین بار در طول مسابقه برتری امتیازی در مسابقه را به دست بیاورند. سرعت بالا و حرکت‌های انفجاری سجاد مشایخی در این کوارتر در انتقال سریع بازی و غافلگیر کردن قزاق‌ها به کمک ایران آمد. از طرفی پرتاب‌های سه امتیازی آرمان زنگنه، جمشیدی و مشایخی هم به تور قزاقستان بوسه زد تا ایران برتری را به دست آورد. با این حال خطاهای مکرر بازیکنان ایران پرتاب‌های زیادی را به تیم حریف هدیه داد. ایران در میانه‌های این کوارتر فاصله نسبتا خوبی با حریف ایجاد کرد، اما با نزدیک شدن به لحظاتی پایانی نیمه اول قزاق‌ها اشتباهات کمتری داشتند و اختلاف را به دو امتیاز کاهش دادند.

ایران ۶۹ – ۷۳ قزاقستان/ قهر سبد با آسمان‌خراش‌های ایران

کوارتر سوم (ایران ۵۸ – ۴۸ قزاقستان): در دو دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی بلندقامتان ایران شروع خوبی داشتند و چند پرتاب متوالی آن‌ها وارد تور شد، اما سپس قزاق‌ها به خود آمدند و با غفلت تیم ایران در فاز دفاعی امتیازات در شماره ۴۱ به تساوی رسید. اما تیم ایران پس از وقت استراحت هاشمی عملکرد خوبی داشت و با درخشش محمد جمشیدی بار دیگر اختلاف را به شش امتیاز افزایش داد. بازیکنان ایران در پنج دقیقه پایانی این کوارتر عالی بودند، دفاع خوب و منسجم، انتقال بازی سریع، پرتاب‌های دقیق و مهربانی تور اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساند.

کوارتر چهارم (ایران ۶۹ – ۷۳ قزاقستان): سه امتیازی‌های بوژین بازیکنان ایران را در ابتدای این ست غافلگیر کرد و اختلاف ۱۰ امتیازی خیلی زود بر برتری سه امتیازی رسید. اشتباهات فردی بازیکنان ایران در حمله و بازی فیزیکی قزاق‌ها در این کوارتر کار را برای آسمان‌خراش‌های ایران دشوار کرد. ایران تا میانه‌های این کوارتر نتوانستند امتیازی کسب کند تا اینکه پرتاب سه امتیازی سعید داورپناه به تور نشست و اختلاف دو تیم به حداقل رسید. پس از این پرتاب دفاع تیمی ایران منسجم‌تر و اشتباهات فردی کاهش داشت بار دیگر تیم‌ ملی ایران با یک امتیاز پیش افتاد. اما باز هم سه امتیازی‌های «کلمون»، بازیکن قزاقستان به تور نشست و به لطف مهربانی سبد از ایران پیش افتادند. این بازی پایاپای و پر استرس تا لحظات پایانی این کوارتر ادامه داشت و دو تیم با اختلاف یکی دو امتیاز پیش می‌رفتند. اما برنده این لحظات آنتونی کلمون بود که با پرتاب‌های سه امتیازی خود برتری و پیروزی را به قزاق‌ها هدیه داد، تمام سه امتیازی‌های او در این کوارتر داخل سبد رفت و پرتاب‌های بازیکنان ایران با قهر سبد راهی به تور نیافت.

ایران ۶۹ – ۷۳ قزاقستان/ قهر سبد با آسمان‌خراش‌های ایران

حواشی:

*حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از تماشاگران ویژه این دیدار بود.

*هاشمی همواره در کنار زمین با جنب و جوش مشغول هدایت تیم ایران بود.

*سرمربی تیم قزاقستان بارها به نحوه قضاوت داور بازی اعتراض داشت.

*یکی از بازیکنان تیم قزاقستان به علت مرتکب شدن به دو خطای غیر ورزشی مجبور به ترک زمین شد.

بهترین بازیکن زمین:

آنتونی کلمون (قزاقستان) و محمد جمشیدی (ایران)

گفتنی است، بازی بعدی ایران در پنجره دوم جام جهانی ۲۰۲۳ هفتم اسفندماه مقابل سوریه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =